donderdag, september 21, 2006

Anmehoela.

De ministers Dekker en Donner treden naar aanleiding van het rapport over de Schipholbrand af. Na alle toestanden, rellen en schandalen die we met dit kabinet al mee hebben gemaakt komt het op mij wat ongeloofwaardig over dat ze zich nu ineens zo vreselijk verantwoordeljk voelen.

Nu ineens last van een gevoel voor normen en waarden? Zou het niet meer een gevoel van "laten we even laten zien hoe belangrijk wij normen en waarden vinden want dat is goed voor het imago deze regering" zijn?. En dan zeker hopen dat de heren na de verkiezingen gewoon weer terug kunnen komen want ze hebben persoonlijk toch niets fout gedaan en de eer aan zichzelf gehouden?

En dat moet ik serieus nemen? Nu moet ik geloven dat ze ineens besef van normen en waarden hebben in dit zootje dat zich kabinet noemt? .............(zie de titel van dit logje*)

Updeetje: Voor een fraai (nou ja, fraai?) beeld van hoever dat verantwoordelijkheidsgevoel eigenlijk reikt is het interessant bij Opa Buiswater de post "Afschuiven" van 22 september te lezen.


*even een veiligheidsmaatregel om te voorkomen dat ik me nog sterker uit ga drukken.

Geen opmerkingen: