maandag, oktober 09, 2006

Onderzoeken maar.

Ik verbaas me met enige regelmaat over wat er zoal onderzocht blijkt te moeten worden in Nederland. Nu heeft er weer een onderzoek plaatsgevonden in opdracht van Interbank, een onderdeel van ABN-AMRO, naar de beleving van leenreclames op televisie.

De verbijsterende conclusie luidde dat 90% van de Nederlanders zich ergert aan die reclames, dat tweederde zelfs wegzapt op het moment dat zo'n reclame in beeld komt en dat meer dan 50% nooit een lening af zal sluiten bij een op tv adverterende kredietverstrekker: men gaat er vanuit dat er informatie wordt verzwegen en dat er de nodige addertjes onder het gras zitten.

Guttegut, dat had ik nou nooit verwacht.

Hoeveel zou het uitvoeren van zo'n onderzoek nu opleveren? Ik weet namelijk ook nog wel wat zaken die een leuk onderwerp voor een onderzoekje zouden zijn: hoe denkt de Nederlander over spammail, of over popups, over ongevraagde telefoontjes, over files, over.....: volgens mij moet er een meer dan goed belegde boterham te verdienen zijn aan het vaststellen van volledig voorspelbare uitslagen.

Geen opmerkingen: