donderdag, november 09, 2006

Dubbel.

Ik hoor net bij RTL-z dat de inflatie momenteel nogal meevalt. Die is gedaald tot onder de één procent. Dat is gunstig voor de koopkrachtontwikkeling. Redenen voor de lage inflatie zijn ondermeer de dalende olieprijzen die door een daling van 11% voor een daling van de prijzen aan de pomp van 8% hebben gezorgt, lagere prijzen van groentes en dergelijke in oktober vergeleken met een jaar eerder (zou wel eens iets met het goede weer te maken kunnen hebben) en het vervallen van het bewonersdeel van de OZB.

Hoo, wacht even, was dat vervallen van dat deel van de onroerende zaak belasting ons al niet eerder voorgehouden als iets dat voor compensatie van de gestegen ziektekostenpremies zorgde? Gaat dat niet lijken op "als ik nu vandaag geen overhemd koop heb ik een tientje over om vlees te kopen. En als ik dan ook geen vlees koop heb ik twee tientjes over"?

Geen opmerkingen: