vrijdag, december 15, 2006

Kerstigheden.

Langzaam maar zeker kom ik een beetje in Kerststemming. De boom staat al sinds afgelopen weekend en de lichtjes hangen er ook al zo lang. Af en toe steek ik 's avonds een paar kaarsen of waxinelichtjes aan. De eerste 8 kerstkaarten zijn binnen en hangen tussen de lichtjes.

Een groot deel van de boodschappen voor Kerst en Oud&Nieuw is binnen, alleen de goudreinetten en bananen voor de flappen moet ik uiteraard op het laatste moment halen. De eierboer brengt me volgende week de vijftig benodigde eieren. Citroenrasp en sukade moet ik wel nog aanvullen: het eerste was uitverkocht en van het tweede was maar één potje aanwezig terwijl ik er twee nodig heb. De tas was inmiddels al zwaar genoeg met 3 kilo zelfrijzend (zelfreizend was handiger geweest, had ik het gewoon even mijn adres gegeven) bakmeel en 4 kilo bloem (twee twee-kilozakken), blikken ananasschijven, roomboter (er moeten ook weer wat cakes en taarten komen de komende tijd) en nog wat los spul + de gewone dagelijkse boodschappen. Vier flesjes oud bruin en 2 liter melk neem ik dus de volgende ronde wel mee.

Inmiddels is ook ongeveer een derde van de Kerstkaarten geschreven. Goed moment om even rust te nemen en ondertussen mijn log ook even een beetje in kerstsfeer te brengen. Nu een kop koffie en dan maar weer verder schrijven, nog een goede veertig te gaan.

Geen opmerkingen: