maandag, december 18, 2006

Koud hè.

Vanmorgen zou ik als eerste de kerstkaarten op de bus gaan doen. Om te ontdekken dat op maandagmorgen het Postkantoor ook dicht is. Gelukkig stonden de bussen daar voor de deur er nog wel en bleken die niet dichtgetimmerd zodat ik de hele pakketten daar wel in één keer naar binnen kon schuiven.

Toen ik de deur uitstapte ontdekte ik dat er ineens bladeren met witte rijprandjes in de tuin lagen (helaas was het mooiste er al van af toen ik terug kwam, dus sorry: geen foto's), dat er mensen de ruiten van hun auto stonden te ontdoen van een ijslaagje én dat zonder handschoenen de deur uitgaan niet echt aangenaam meer is.

Eén dag voor het officiële begin van de winter begint het er toch een beetje op te lijken: het heeft voor het eerst weer een heel klein beetje gevroren. Of het tot een witte Kerst gaat leiden? Daar zullen de Piet Paulusm's van Nederland ons de komende week wel uitgebreid over gaan informeren middels prognoses a la Maurice de Hond. En met waarschijnlijk net zoveel kans dat ze kloppen.

Maar koud was het vanmorgen in ieder geval wél.

Geen opmerkingen: