dinsdag, december 05, 2006

Pakjesavond.

En wat voor één. Met zeven kinderen, wat aanhang van de oudsten en wat familie en een figuur als ondergetekende wordt de stapel pakjes aanzienlijk. Ik heb ze niet geteld maar ik schat dat het tussen de vijfenzeventig en honderd pakjes waren. De inhoud varieerde van sportkleding (voor de oudste voetballende zoon), hobbymateriaal (voor de oudste creatieve dochter), via een keur aan speelgoed voor de jongere kinderen en snoepgoed voor iedereen tot een doosje paracetamol voor mij (ik vraag altijd of ze dat even voor me willen halen, de paracetamols van hun drogist lossen wat beter op dan die welke ik bij de drogisterijen bij mij in de buurt of bij de apotheek kan krijgen).

Verder werd ik verblijd met 150 gram Sintchocolade en twee ons toffees (minibars die vreemd genoeg naar de naam Maxbar luisteren). Al met al een geslaagde avond die een kliko overvol papier, plastic, piepschuim en ander verpakkings materiaal opleverde. Dat gaat nog een probleem worden: de gemeentereiniging was vandaag net geweest en komt hier maar om de twee weken.

Ik was trouwens wel blij dat ze me even op konden halen met de scootmobiel: laat Sint maar door de storm en de regen rijden op zijn witte paard als hij dat zo leuk vindt, voor fietsen vond ík het toch echt geen weer.

Geen opmerkingen: