woensdag, december 06, 2006

Sinterklaas voorbij, maar het blijft december.

Dus heb ik vanmorgen de kerstboom, lichtjes en andere versierselen maar uit de kast getrokken. Voor de middag stond de kerstboom met brandende lichtjes in de vensterbank. Om na de middag weer net zo snel te verdwijnen. Het lijkt me namelijk handiger eerst de snoeren met lichtjes op te hangen en dan staat dat ding maar in de weg.

En zoveel werk is het niet: het is een boompje van nog geen halve meter dat met lichtjes, ballen en dergelijke er in zo in de doos kan en er net zo snel weer uit te halen is. Morgen de bank en de tafel maar even aan de kant zodat ik overal met het keukentrapje bij kan.

December zegels zijn gehaald, eind van de week ook maar eens aan de kaarten beginnen. Dit jaar geen zelfgemaakte: ik heb nog een flinke doos restanten van andere jaren zonder jaartal en die moeten ook maar eens op. Bij de Boekenvoordeel (zo'n boekendumpzaak) gelijk een agenda voor volgend jaar gehaald voor twee euro.

En natuurlijk de DVD met het live concert van Johnny Cash in Denemarken: toen ik gisteravond thuiskwam zag ik aan de nummer melding dat de CD-winkel gebeld had dus toen ik er op weg naar het postkantoor toch langskwam heb ik de DVD maar gelijk opgehaald. Prima optreden van JC weer, hoewel het stukje waar hij van een papiertje een Deense tekst probeert uit te spreken er wat mij betreft uit had gemogen (niet omdat ik geen Deens versta - dat doe ik namelijk redelijk - maar omdat de uitspraak zo abominabel was dat de Denen zelf het waarschijnlijk niet eens konden verstaan). De hele Johnny Cash show uit die jaren komt aan bod: zijn vaste begeleidingsband The Tennessee Three, de Statler Brothers, June Carter, The Carter Family (met Mother Maybelle op autoharp), en als speciale gast Carl Perkins. Ik heb hem inmiddels al twee keer gedraaid en zoals ik wel vaker doe de tweede keer zelf de gitaar er bijgepakt.

Deze dag was dus weer goed gevuld en inmiddels grotendeels voorbij. Morgen maar wat rustiger doen, anders is het Kerst voor ik er aan toe ben.

Geen opmerkingen: