maandag, december 18, 2006

Planning.

Volgens mij doe ik iets verkeerd met mijn agenda. Zoals hem bijhouden of zo. Hij staat in ieder geval de komende tijd behoorlijk vol.

De Kerstkaarten zijn klaar en vanmorgen gepost, de ledenvergadering van de motorclub is geweest en over het geheel genomen goed verlopen. Vandaag is de huishoudelijke hulp voor de laatste keer voor de Kerstdagen geweest. Dat zijn alvast wat posten die doorgehaald kunnen worden.

Morgen voor de periodieke keuring naar Groningen en 's avonds mijn gebruikelijke uitje voor de dinsdagavond.
Bij het begin van de ledenvergadering van de motorclub kregen we tevens door dat een lid van de club dat al geruime tijd ernstig ziek was overleden was, dus woensdag naar de crematie.
Donderdag naar de huisarts voor de B12 injectie.
Vrijdag eerst op de eierboer wachten met de bestelde eieren en dan de laatste boodschappen voor de Kerst in huis halen en alvast een voorraad goudreinetten inslaan voor de appelflappen (de laatste dagen voor oud en nieuw willen ze nog wel eens moeilijk te vinden zijn)
Zaterdag een tulband (of twee) bakken voor 1e kerstdag en Eerste Kerstdag het ding afleveren en gelijk even meehelpen een aanzienlijke hoeveelheid vlees op een stuk of wat gourmetstellen gaar te braden. En als het eenmaal gaar is moet het natuurlijk wel opgegeten worden dus daar help ik ook wel even bij. Tweede Kerstdag even bij komen en mijn maag daar ook even de tijd voor geven en dan 's avonds cake en/of boterkoek bakken voor dinsdag.
Dinsdag de verjaardag waarvoor die cake en/of boterkoek bestemt is en woensdag staat er nog niets volgende week, maar dat kan nog veranderen.
Donderdag de huishoudelijke hulp.
Vrijdag de laatste ingrediënten voor oud en nieuw inslaan (als het goed is zijn dat tegen die tijd alleen nog de bananen). Zaterdag energie verzamelen voor oudejaarsdag en alle ingediënten voor het bakken alvast uit de kasten trekken en wat overzichtelijk uitstallen.
Zondag de wekker op zeven uur, ontbijten en om acht uur beginnen met bakken. Tegen vier uur moet ik dan een tweehonderd baksels verder zijn (oliebollen: naturel, krenten en rozijnen, appel - en de nodige andere flappen (ik noem gewoon alles flappen: appel, banaan, ananas) en vertrek ik naar het adres waar ik het jaar verder uit zit.

Ik denk dat ik Nieuwjaarsdag maar alvast begin na te denken over hoe dit volgend jaar wat gunstiger te plannen.

(Nou moe, heb ik zomaar, geheel tegen mijn gewoonte, een goed voornamen voor het nieuwe jaar. Wat ik daarvan bij anderen zie doet me vermoeden dat er dus wel niets van terecht zal komen ;) )

Geen opmerkingen: