woensdag, december 27, 2006

Top 2000

Momenteel geen reden om de tv aan te zetten, de stilte wordt doeltreffend bestreden door Radio 2 (middels een breedbandstream op de computer, handig als je vroeg wakker bent, later op de dag schijnen ze nog wel eens over het maximum aantal streams heen te gaan). Als Fan moest ik natuurlijk wel even in de lijst kijken of en zoja waar Johnny Cash er in voorkwam. Hij komt inderdaad in de lijst voor. Zelfs drie keer, met de bekende nummers die de meeste mensen kennen weliswaar terwijl hij nog veel meer en in mijn ogen ook wel mooiere nummers heeft opgenomen, maar dat viel te verwachten.
1100


Over een half uur ga ik, met een boterkoek van 32x32 centimeter, naar een verjaardagsfeestje, hopelijk kan ik vanavond bij terugkeer ook weer een stream krijgen, maar anders is er altijd nog de radio.

Wat me wel opvalt is dat de biografie die Radio bij de lijst geeft nog wel wat fouten vertoont. Zo beweren ze dat American IV, The man comes around, zijn laatste album is, inmiddels is echter ook American V: A hundred highways uit terwijl in 2004 ook nog My mothers hymnbook verscheen op American. Beiden waren op het moment van zijn overlijden al bijna gereed om uitgebracht te worden en zijn dus niet albums die zijn samengesteld uit eerder niet gebruikt (archief)materiaal. Verderop worden American III en IV foutief beiden Solitary Man genoemd terwijl wel de compilatieset Love, God, Murder wordt genoemd, wat ik niet als een nieuw album beschouw omdat al het materiaal al eerder verscheen, maar het album Unchained op American wordt overgeslagen.

Geen opmerkingen: