vrijdag, februari 02, 2007

Lek filtertje.

Halo lijkt op het ogenblik last te hebben van een heftig lek in hun spamfilter. Vanmorgen moest ik al een flinke berg spam verwijderen en in de loop van de ochtend verschijnt er geregeld weer een handvol van die rotzooi in de reacties.

En kennelijk is het een behoorlijk probleem want het forum en de helppagina van Halo liggen ook al de hele dag plat. Of dat door de vele spam komt of dat ze zichzelf even beschermt hebben tegen de stroom van meldingen door de boel maar uit te schakelen weet ik niet. Maar ik hoop wel dat ze het lek snel boven water hebben.

Voorlopig probeer ik de boel zo goed mogelijk schoon te houden en die rommel zo snel mogelijk weer te verwijderen, maar later vanmiddag moet ik weer naar een verjaardag (deze keer met een boterkoek) en kan het dus zijn dat de lijst "laatste reacties" volloopt met deze ongein.

Het is even wat storend, maar het gaat wel weer over neem ik aan.

UPDATE: Het regent nog steeds spam in de reageerbak. En ik had het al in een reactie gezet maar het lijkt me wel handig het hier even neer te zetten aangezien die reactie af en toe niet tevoorschijn komt en dus niet te lezen is: Halo heeft nu af en toe last van algehele instorting en weet dan niets beters in het reactievenster te vermelden dan de tekst dat er iets fout gaat en de aanbeveling het later nog maar eens te proberen.

Soms gebeurt dat direct bij het openen van het reactievenster, andere keren op het moment dat je een reactie probeert te plaatsen (die dan spoorloos verdwijnt: ik kopieer mijn reacties op dit moment maar voor het plaatsen zodat ik ze eventueel kan kopiepastaën en het nog een keer proberen)

Geen opmerkingen: