vrijdag, maart 30, 2007

Hè hè.

Moeders is woensdag morgen vertrokken, de migraineaanval van woensdagavond had wat langer werk en bleef tot donderdag doorzeuren.

Maar we hebben prima weer gehad en de tuin is weer helemaal op orde. Bovendien vlogen er heel wat vlinders rond om de boel wat extra op te fleuren. Alleen de wind maakte het af en toe stukken minder aangenaam dan het er vanuit de woonkamer uitzag.

Inmiddels zijn ook de laatste belastingaangiftes voor 1 april afgehandeld, wat resteerd zijn 5 stuks waarvoor uitstel is aangevraagd omdat ze de boel niet op een rijtje hadden en een aantal T-biljetten die wel wat later konden (die hoeven niet beslist voor 1 april ingediend te worden, hoewel zo snel mogelijk indienen natuurlijk wel ook zo snel mogelijk de teruggave oplevert).

En ondanks de haperende pc heb ik toch nog kans gezien de administratie van de motorclub geheel ingevoerd te krijgen voor de ledenvergadering van morgenavond, weliswaar met wat haperingen waardoor op een gegeven moment het bestand beschadigt raakte en ik alles opnieuw kon doen, maar ik geloof dat ik nu ook wat verder in de richting van de oorzaak van de problemen ben gekomen.

In de hoop dat dat zou helpen de storingen te beperken heb ik op een gegeven moment de LAN-verbinding, Norton, het emailprogramma en Firefox helemaal afgesloten. En wonder boven wonder kon ik daarna zonder een enkele onderbreking de administratie invoeren. Ik zal dus eens verder gaan zoeken in die programma's, waarbij Norton mij de beste kans lijkt: een programma ccapp.exe dat in de foutmeldingen wel eens genoemd wordt hoort bij Symantec/Norton en Microsoft Generic Host (een ander regelmatig terugkerende melding - een van de vele diverse waardoor het zoeken zo moeilijk wordt) is bij opstarten hetgeen waarvoor Norton iedere keer opnieuw automatisch de regels gaat vaststellen. Misschien moet ik in plaats van aan een nieuwe computer toch eens gaan denken aan een nieuwe versie van Norton of een ander beveiligingsprogramma (komt mooi uit, in juli loopt toch het update-abonnement weer af).

Het fotoprogramma kende hetzelfde soort problemen als diverse andere programma's: spontane onderbrekingen waardoor foto's soms zelfs verminkt werden. De foto's van het weekje Brabant heb ik dus nog steeds niet af kunnen handelen, maar ik hoop nu in het weekend dat toch voor elkaar te krijgen door ook dan de eerdergenoemde zaken uit te schakelen tot ik klaar ben met de fotobewerking.

En nu ga ik eerst mijn ogen een flinke rustperiode gunnen, die staan volgens mij bijkans achterstevoren in mijn hoofd van al die administratie en formulieren. Morgen kom ik wel weer bijlezen bij jullie.

Geen opmerkingen: