maandag, april 02, 2007

Normaal.

Lijkt me wel prettig: alles weer een tijd je normaal. Geen drukte met belastingaangiftes, geen ledenvergadering van de motorclub terwijl de pc de administratie in de war heeft gegooid (een crash tijdens het openen of sluiten van een bestand schijnt dat geen goed te doen), geen logees (hoe graag ik mijn moeder ook mag, na een aantal dagen heb ik toch echt wel genoeg van al die soaps die ineens op tv moeten worden bekeken - en dan ga ik vaak nog maar een blokje om tijdens zo'n vertoning) en geen voorjaarsbeurten voor de tuin (die ligt er nu prima bij en hoeft alleen maar bijgehouden te worden). Gewoon even normaal, alles in mijn eigen tempo en op het moment dat ik er zin, tijd en gelegenheid voor heb.

Woensdagavond alleen nog even de kascontrole van de motorclub: de vorig jaar benoemde kascommissie was niet meer beschikbaar wegens opzegging van het lidmaatschap en door de haperende pc was de administratie pas vrijdagmiddag weer klaar. Komt wel goed, ik kan echt wel een administratie op orde houden en ze halen me op en zorgen voor voldoende koffie. En in de loop van de week een stuk of vijftig nota's voor de contributie naar de leden, maar dat is redelijk simpel: twee standaard brieven maken en het adresbestand daar op los laten is niet zo veel werk.

En ondertussen blijft de pc kuren houden. Met het verwijderen van Norton is het aantal crashes weliswaar minder geworden, maar nog steeds stopt met enige regelmaat een programma met de kreet "er is een fout opgetreden in .... en moet worden afgesloten" (wie die zin geconstrueerd heeft moet zijn inburgeringscursus toch eens over doen) of herstart de pc spontaan waarna kreten verschijnen als "probleem met device driver" of "generic host process for Win32 services moet worden afgesloten". Het valt me wel op dat het steeds lijkt te gebeuren bij wat zwaardere taken. Misschien iets in de pc dat het niet helemaal (meer) aan kan? Geluidskaart en videokaart zijn al eens vervangen. Misschien toch de processor een tik gekregen toen de fan de geest had gegeven?

De foto's van de bezochte kunstgalerieën in Brabant kan ik dan ook nog steeds niet laten zien en ik denk dat als ik het toch nog voor elkaar krijg ze op de pc te zetten en te bewerken (dat gaat dan vooral om het rechtop zetten en het in een kleiner formaat opslaan van de foto's die ik op het log wil gebruiken) het toch een beetje mosterd na de maaltijd wordt. Ik zie wel of ik ze tegen die tijd toch nog plaats of niet.

En nu ga ik eens een heleboel logs van jullie en wat nieuwssites bekijken en een beetje bijlezen.

Geen opmerkingen: