dinsdag, maart 20, 2007

Paar dagen Brabant.

En thuisgekomen gelijk weer in de drukte van de belastingaangiftes. Ik ben er zelfs nog niet toegekomen de foto's die gemaakt zijn van de camera naar de pc over te zetten. Een foto verslag van de bezochte galeriën en exposities houden jullie dus nog even tegoed.

Voor de rest is het allemaal prima verlopen. Wel probeerde 9292OV mij te pushen om in plaats van met de trein een groot deel van de reis met de bus af te leggen. Wat ik nogal vreemd vind: het leverde totaal geen tijdswinst op en zou wel zeven euro duurder zijn geweest (wat dan wel te danken is aan de voordeelurenkaart van de NS). De informatie van de NS zelf leverde uiteindelijk toch de gewenste reis per trein op en die bleek ook nog eens nagenoeg op tijd te rijden. En door zaterdag in Oosterhout even een boek te kopen kon ik zondag zeer voordelig terug naar huis: de trein was gratis en voor de bus voor het laatste stuk in Friesland kon ik volstaan met een eurokaartje.

Woensdag was het weer wat wisselend, ik reisde van zonovergoten naar stevig bewolkt en weer terug. Donderdag en vrijdag was het weliswaar koeler dan de dagen ervoor maar toch nog wel goed genoeg om beide dagen even een flinke wandeling te maken in de bossen bij Dorst. Het koelere weer had helaas de meeste vlinders weer in rust gebracht, op donderdag zag ik in het bos welgeteld één vlinder langsvliegen (helaas zonder te kunnen zien welke soort) en vrijdagavond vloog er in de tuin één nachtvlinder langs (aan formaat en manier van vliegen te zien een uiltje, maar ook nu kon ik niet zo snel vaststellen welke soort het was).

Zaterdag werden wat boodschappen gedaan en op zaterdag en zondag werden wat kunstgaleriën en exposities bezocht. Onder anderen in de Mariakerk in Oosterhout en bij Galerie Kunsthard in Oosterhout terwijl zondag de galerie Dorst naar Kunst in Dorst werd opgezocht. Dat laatste was niet zo slim getimed: deze is op dondedag tot en met zaterdag open, maar we mochten de beeldentuin wel even verkennen waar toch ten opzichte van de vorige keer dat ik er was weer behoorlijk wat nieuw werk stond.

De terugreis verliep iets moeizamer dan de heenreis. Dat lag niet aan de NS: die hield zich ook op deze dag prima aan de dienstregeling, maar aan het feit dat ik kon kiezen tussen een trein die me twee keer extra overstappen op zou leveren of een trein die in Heerenveen niet op de sneldienst aansloot. Ik koos voor de laatste, wat wel betekende dat ik in plaats van in minder dan 25 minuten nu in ruim 45 minuten via een toeristische route naar huis werd gebracht. Nu heb ik geen probleem met een toeristische route, maar zo 's avonds tussen acht en negen viel er weinig van de omgeving te genieten en dan wordt het een lange zit.

Binnenkort meer, hopelijk ook met wat foto's, voor nu roep ik "tot later": ik ga er weer vandoor voor mijn vaste uitje met warmemaaltijdverstrekking op dinsdag.

Geen opmerkingen: