vrijdag, april 06, 2007

Beroerd.

Ik luister meestal een paar keer per dag naar het journaal. En omdat het vaak voor driekwart of meer hetzelfde is gebeurd dat soms maar met een half oor. Als men dan enigszins verwante onderwerpen direct na elkaar gaat verkondigen kan dat nog wel eens beroerd uitpakken.

Zo had ik gisteren het bericht dat er een verdachte was opgepakt voor diverse liquidaties, waarbij de vraag werd opgeworpen of er ook een verband was met Willem Holleeder, al een paar keer gehoord. Met tot gevolg dat toen men hier een bericht over W.H. aan vastplakte ik een paar uur in de veronderstelling leefde dat die van die arrestatie knap beroerd was geworden en er slapeloze nachten van had.

Wat dan weer tekenend is voor hoe de publieke opinie bespeeld is in deze zaak: dat deze gedachte mij niet onlogisch voorkwam - terwijl ik normaal toch een fervent aanhanger ben van het principe "innocent untill proven guilty" - laat denk ik wel zien dat men het voor elkaar gekregen heeft hem publiekelijk al te laten veroordelen nog voor de rechter er aan te pas is gekomen.

Geen opmerkingen: