dinsdag, april 24, 2007

Bye bye UPC.

Afgelopen week stond er een advertentie in het lokale huis aan huis blad dat digitenne hier nu ook beschikbaar zou zijn. Vandaag dus maar eens gaan informeren bij de Primafoonwinkel hier in de buurt.

De advertentie bleek wat optimistisch: we zitten hier nog steeds aan de rand van het ontvangstgebied en de postcodecheck beweert dat het hier nog niet te gebruiken is. De meneer van de winkel wist me echter te vertellen dat 2 straten bij mij vandaan diverse mensen het naar volle tevredenheid gebruikten. En ik had een proeftijd van 30 dagen dus als het toch niet lukte dan kon ik het zo terug brengen en mijn geld terug krijgen.

Het pakket dus maar betaald en onder de arm genomen. Na het nodige gerommel met kabeltjes (wat nou draadloos, alleen die kabel van de kabelmaatschappij door het hele huis vervalt, de rest moet nog steeds met het nodige kabelwerk aan tv, video, tuner én de - weliswaar kleine - antenne aangesloten worden) bleek de ontvangst weliswaar geen 100% maar met de 60-70% die hij wel krijgt heb ik toch prima beeld en geluid.

Nog even het opzegkaartje voor UPC invullen en dan kunnen ze voortaan het dak op met hun ongevraagde telefoontjes, toezending van de mediabox terwijl die afgezegd was, zenderwijzigingen waar je zelf maar achter moet komen en storingen die volgens hen helemaal niet bestaan (om maar even een paar mij direct te binnen schietende ergernissen te noemen).

En dan ben ik met Digitenne nog goedkoper uit ook.

Geen opmerkingen: