zondag, april 22, 2007

Het gaat weer lekker bij UPC.

Vandaag is de derde motor GP van het jaar. Ik had me er dus op verheugd vandaag een paar mooie races te gaan bekijken (en tussendoor in de tuin rond te hangen).

Helaas, het mag niet zo zijn, UPC heeft andere ideeën. De start van de 125 cc heb ik nog mogen aanschouwen. Daarna ging het beeld op blauw. Even hoopte ik nog dat het aan Eurosport lag en dat ik later in ieder geval de MotoGP klasse nog bij RTL of BBC zou kunnen aanschouwen. Maar nee, alle zenders liggen er uit. Ook het informatiekanaal van UPC. Niet dat daar nou relevante informatie te verwachten valt, maar even kijken kan geen kwaad. Eerst maar eens alle aansluitingen gecontroleerd, navragen bij de buren lukte niet, die zijn ook van het mooie weer aan het genieten. Inmiddels heb ik een van de buren gesproken en ook die blijkt in het geheel geen beeld te hebben.

Op de internetsite is in het geheel geen informatie te vinden over storingen dus dat lost ook niets op (zou dat zijn omdat hun pagina anders te groot wordt?)

Dan kun je natuurlijk de klantenservice van UPC proberen te bellen, maar daar heb ik slechte ervaringen mee: minimaal een half uur aan de telefoon voordat je iemand aan de lijn krijgt (a 10 cent per minuut) en dan kunnen ze je vaak nog geen zinvolle informatie geven.

Ik heb het dus maar eens met een mailtje geprobeert. Daar kreeg ik keurig een ontvangstbevestiging van, maar op dit moment is het beeld nog steeds even blauw en zit ik al 5 kwartier zonder beelden van de motorraces.

Update 13:00: er is weer beeld. Net op tijd om te zien dat ook de 250cc inmiddels is afgelopen :( &%#&grmbll

Update 16:17: ze zijn goed bezig bij UPC, nu (3 uur en een kwartier nadat de storing verholpen bleek en vijf uur na het doorgeven van mijn klacht) krijg ik een mail van ze terug waarin ik bedankt wordt voor mijn bericht en waarin mij wordt medegedeeld dat er geen problemen zijn in mijn regio, of ik de tv wel rechtstreeks op de hoofdaansluiting wil aansluiten, zonder splitters etc: nou dat is hij altijd al dus daar schiet ik ook in een toekomstig geval niets mee op. Toch vreemd dat de hele buurt hier dan 2 uur zonder televisiesignaal heeft gezeten terwijl er geen problemen zijn. Zeker kabourtertjes aan het werk geweest.

Geen opmerkingen: