dinsdag, mei 01, 2007

In mei...

...leggen alle vogeltjes een ei, meimaand bloeimaand, in mei heb ik heb enorm druk.

De eerste kreet lijkt alleen nog maar in stand te houden als we een andere uitspraak wat aan passen: in april alle vogels aan de pil. Ook de juistheid van de tweede kreet lijkt minder houdbaar te worden: één van de rodondendrons is al bijna uitgebloeid, de sering is over het hoogtepunt van zijn bloei heen en dat geldt ook voor een hoop andere bloemetjes in de tuin.

De laatste uitspraak is echter helemaal correct: ik heb het de komende maand behoorlijk druk. In de eerste plaats is volgende week mijn moeder jarig en ben ik dan weer een weekje in Rijswijk. Direct de week daarna is het Hemelvaart en hoop ik weer een week op de Veluwe te zitten. Inderdaad "hoop": de kennissen waarmee ik de afgelopen jaren daarheen ging kunnen dit jaar niet ontdekte ik zondag. Straks dus eerst even contact opnemen met de camping waar een grote groep andere bekenden een heel veld heeft gereserveerd om te zien of er nog plaats is voor een koepeltentje. En dan eens verzinnen hoe ik met de trein daar kan komen samen met mijn tent, slaapzak, luchtbed, medicijnen, toilettas, wat schone kleren en mijn gitaar; dat gaat een heel gesleep worden als ik dat zo opschrijf dus voor de rest moet ik het dit jaar maar een beetje primitief houden.

Tussen alles door lopen ook de zaken van de motorclub gewoon door, morgen een eerste afspraak en rond het betrekken van het nieuwe clubgebouw zullen er nog wel een paar volgen.

Om de maand dan nog even af te ronden is er in Waspik een expositie waar ook werk van de vrouwelijke helft van mijn Brabants vriendenstel deel van uitmaakt. Aan het eind van de maand ben ik dus nog even een lang weekend in Brabant.

De expositie wordt gehouden in "t Speelhuys", Kerkstraat 30a, 5165 CG Waspik en omvat werk van Evelijn van Groenland (caligrafie en tekenen), Riet Simons (Beelden) en Ger van Enschot-van Bree (schilderijen) en is de gehele maand mei te bezoeken op zaterdag en zondag en op 2e Pinksterdag (28 mei) van 13 - 17 uur. Op de meeste dagen zijn de drie kunstenaars aanwezig (m.u.v. 6 mei: Riet afwezig, en 26 mei: Ger afwezig)

Wie het niet zo druk heeft als ik en nog wat te doen zoekt is van harte welkom om de expositie te komen bezichtigen. Want met hier lezen wat ik nu weer uit te kramen heb krijg je de komende maand je dag waarschijnlijk geregeld niet gevuld.

Opdatering: er was nog plaats op de camping dus vanaf maandag 14 t/m zondag 20 mei zit ik op de Veluwe.

Geen opmerkingen: