donderdag, augustus 02, 2007

Familiebedrijf -10- (WoW week 31-2007

Op dat moment kwam de Nerd – de bijnaam van het hoofd van de afdeling computerkriminaliteit– langs met een steekwagen vol ordners en de computer. “Goed dat ik U tref, er is iets vreemds met die computer. Ik ontdekte al direct dat er op de back-upunit maar één back-up stond en dat die verder maagdelijk schoon was. Volgens het personeel zou er een nieuwe unit komen dus dat zou kunnen. Maar toen ik verder zocht was ook de computer maagdelijk schoon, alle bestanden stonden aaneengesloten en verder was er helemaal niets aanwezig. Dat bestaat gewoon niet. Ik heb de kast opengemaakt en de harddisk is splinternieuw, nog geen stofje op te vinden. Ik ben benieuwd wat er met de oorspronkelijke schijf gebeurd is”.

Sanders keek de Bruin aan. “Die boekhouder had helemaal niets bij zich, zelfs geen tas, maar toen we binnenkwamen hoorde ik een kluisdeur dichtvallen!”. Ze haasten zich naar de administratie en zagen in het kantoor van Kramer inderdaad een kluis. Gesloten natuurlijk. Toen ze het personeel vroegen wie toegang tot de kluis had stond een jongeman op. “Ik, Jan Koopmans, als boekhouder. De heer de Kramer is administrateur”. Nadat de kluis geopend was viel direct de koffer op en keken ze neer op een aantal computeronderdelen. Sanders keek de Bruin aan “Moet je nu niet zeggen “gelukkig dat we er op tijd bij zijn anders was dit bewijsmateriaal ongetwijfeld verdwenen?”. De Bruin meesmuilde wat en zei: “Nu hebben we twee hoofdverdachten, laten we dit maar aan de Nerd geven”.



(De afleveringen van dit vervolgverhaal werden geschreven in het kader van Write on Wednesday. Iedere overeenkomst met bestaande personen of voorvallen berust louter op toeval. Voor het hele verhaal in de juiste volgorde zie HIER © Frans54)
De opdracht en de spelregels van Write on Wednesday vind je nog steeds bij Marloes.

Geen opmerkingen: