woensdag, augustus 01, 2007

Verbouwing.

Nou eigenlijk verbouwinkje, maar voor mij lijkt het al gauw een stuk meer dan het eigenlijk is. Ik heb altijd veel gelezen en hoewel dat met mijn oogklachten een stuk minder is geworden koop ik nog steeds boeken die me aanspreken. Inmiddels heb ik een stapel liggen met totaal 7 a 8000 pagina's die ik nog moet lezen. Geen probleem, ooit kom ik er wel doorheen (waarna er ongetwijfeld weer een nieuwe stapel klaar ligt).

Maar dat was al lang niet meer de enige stapel: het aantal meters boeken overschreed inmiddels ruimschoots het aantal meters boekenplank. Er moesten er dus een aantal bij komen. De planken had ik al enige tijd in huis, net als de profielrails en de plankdragers. Maar boven schouderhoogte werken bevalt mij niet zo goed terwijl mijn evenwicht ook niet zodanig meer is dat ik me op een ladder echt vertrouwd voel.

Deze week zou een kennis me even helpen met het ophangen van een en ander. Maandag ben ik dus begonnen de muur waar de planken moesten komen vrij te maken van alles wat er aan hing. Ik dacht daar tot woensdag de tijd voor te hebben, maar uiteindelijk belde mijn kennis dat hij woensdag niet kon en dinsdagmiddag wilde komen. Dat betekende dus iets harder aanpoten voor mij, maar het is gelukt de muur leeg en het meubilair aan kant te krijgen voor hij er was.

Gistermiddag zijn dus de planken opgehangen waarna ik me nog een paar uur vermaakt heb met het slepen met de her en daar verspreidde stapels boeken om die planken te vullen. Tegen drie uur vannacht vond ik het ondertussen echt wel mooi geweest.

Vanmorgen ben ik dus verder gegaan en na het vullen van achtenhalve meter nieuwe boekenplank en het weer op zijn plaats zetten van het meubilair was het tijd om voor de zaken die van die muur waren gekomen een nieuw plekje te vinden. Inmiddels hangen de spotjes weer, hebben twee letterbakken en wat ingelijste prenten een nieuw plekje gevonden en is als laatste een borduurwerk van mijn grootmoeder, een jachttafereel van circa 80x40 centimeter - voor haar doen een klein werkje, boven de deur van het zijkamertje/logeerkamer/hobbyhok gehangen waar het eigenlijk nog beter uitkomt dan op de oude plaats ook.

Van de achtenhalve meter is ruim vier meter inmiddels al gevuld, maar ik heb dus nog even ruimte om boeken te kopen voor ik weer na moet gaan denken over de vraag waar ik ze eigenlijk allemaal moet laten. En nu ga ik op zijn minst een dag heel erg lui doen want na deze bezigheden weet ik wel weer heel erg zeker dat ik niet voor niets in de WAO zit.

Geen opmerkingen: