dinsdag, augustus 07, 2007

Gewogen en te licht bevonden.

Maar dat was al langer bekend. Daarom ben ik ook doorverwezen naar de maag-lever-darm-poli in de hoop dat die iets kunnen ontdekken dat verklaart waarom ik maar niet aan kan komen en dat mogelijk tot een oplossing leidt om mij op een wat normaler gewicht voor iemand van 1,84 meter te brengen. Want de 51 a 52 kilo die ik nu weeg is toch echt wat aan de krappe kant.

Verder is bij de driemaandelijkse controle in Groningen vanmorgen vooralsnog niets spectaculairs gebleken, hoewel de longfunctie iets lager was dan voor mij gebruikelijk. Dat wordt morgen nog even overlegd in het team, maar waarschijnlijk wachten we, omdat er verder geen klachten als kortademigheid o.i.d. zijn, tot de volgende controle in november om te zien of het weer terugkomt op het oude niveau of dat er sprake is van een blijvende of zelfs voortzettende daling. In het laatste geval zal er ongetwijfeld het een en ander aan nader onderzoek volgen.

De bloeduitslagen, voorzover al bekend, waren in ieder geval weer in orde, als er uit de overige uitslagen nog iets bijzonders rolt hoor ik dat later in de week nog wel. Maar met een klein voorbehoud ben ik voorlopig weer voor drie maanden goedgekeurd.

Terwijl ik stond te wachten op mijn nieuwe afspraak stond er iemand voor me die mij bekend voor kwam. Toen ik mijn afspraak had was ze net weg voor het longfunctieonderzoek. Ik heb dus maar even gewacht en het bleek inderdaad Sandy te zijn, eveneens wonend in Friesland en recent ook getransplanteerd, die ik tot nu toe alleen van haar log kende. We hebben even kort kunnen kennismaken en een beetje bijpraten, waarbij we de nursepractitioner die al op haar stond te wachten even een minuutje hebben gegeven om zijn geduld te oefenen. De wandeling om elkaar halverwege tussen onze woonplaatsen te treffen zal waarschijnlijk nog even moeten wachten, maar zo in de gauwigheid te horen gaat het ook met haar na de transplantatie en wat strubbelingen in de eerste maanden nu langzaam maar zeker steeds beter.

Een leuke kennismaking. En met de wandeling van het station naar het UMCG en weer terug heb ik mijn beweging voor vandaag al wel gehad. Ik ga dus maar even rustig aan doen, ook om bij te komen van het voor mijn doen idioot vroege opstaan om rond acht uur in Groningen te zijn.

Geen opmerkingen: