dinsdag, augustus 14, 2007

Natuurdagje.

Vandaag had ik voor het eerst in tijden weer eens wat meer vlinders in de tuin: wel vijf kleine vossen en twee atalanta's. In vergelijking met andere jaren stelt het nog niets voor maar voor dit jaar is het wat mijn tuin betreft zo ongeveer een record. Ik heb de gelegenheid dan ook uitgebreid benut om er wat foto's van te maken en binnenkort zie je er daarvan ongetwijfeld een aantal hier verschijnen.

Maar eerst had ik nog wat anders te doen: toen Jan een tijd geleden een logje wijdde aan een bezoek aan de ecokathedraal bij Mildam had ik te kennen gegeven dat ik die best ook wel eens wilde zien. Afgelopen weekend kwam er een mailtje: of ik dat in de loop van de week dan maar eens waar wilde maken. Om één uur werd ik dus opgehaald door hem om de ecokathedraal te gaan bewonderen. Ook die foto's komen binnenkort hier nog wel te staan, maar ik wil in ieder geval even melden dat het bezoek zeker de moeite waard was.

Met behulp van restanten en hergebruikt bouwmateriaal als stenen, tegels, blokken beton etcetera is een gevarieerd terrein gecreëerd met hoogte verschillen, verrassende doorkijkjes en een zeer gevarieerde begroeiing. Hoewel er zeker wel iets aan onderhoud wordt gedaan om te voorkomen dat er na verloop van tijd niet meer door te komen is geeft het geheel de indruk dat men vooral de natuur haar gang laat gaan.

Tegen de tijd dat we terug waren bij de auto begon het licht te druppelen, de wandeling was dus perfect getimed. Bij thuiskomst druppelde het nog steeds licht maar dat verhinderde niet dat ik in de tuin nog twee soorten aan het lijstje van vandaag toe kon voegen: een bont zandoogje en een distelvlinder.

Maar nu ga ik eerst weg voor mijn wekelijkse uitje met warme maaltijdverstrekking, het uitzoeken en zonodig bewerken van de foto's moet dus even tot morgen wachten.

Geen opmerkingen: