donderdag, september 20, 2007

Nog steeds druk.

Na het bijzonder geslaagde verjaardagsfeestje, waarbij we de tuin van het huisje geheel in Abrahamsfeer hadden gebracht met slingers, vlaggen en ballonnen met Abraham of het getal 50 er op - wat in de loop van de dag herhaaldelijk voor een daverende knal zorgde als weer een ballon de combinatie van ferm opgeblazen en in de zon hangen niet bleek te overleven - dacht ik deze week eens een wat rustiger weekje te hebben.

Dat ging al de mist in toen ik donderdag bij mijn moeder was. Die wil haar boekenkast eens flink uitdunnen en heeft nu een flinke stapel boeken voor mij klaar staan van ondermeer Rien Poortvliet, James Michener, Jules Verne, Marion Bradley, diverse natuurboeken die ik nog niet had, een aantal verzamelbanden met alle klassieke Donald Duck verhalen (die van Carl Banks had ik al) en nog wat varia. Reden om maar vast de boekenplanken hier opnieuw te gaan ordenen in de hoop wat ruimte te creëren waar die boeken straks in passen. Zo is inmiddels een deel van de collectie LP's naar het zijkamertje verhuisd. Ik wil ze niet kwijt want er zitten behoorlijk wat collectors items tussen, maar draaien doe ik ze niet zo vaak meer.

Ook de collectie boeken van Reader's Digest (leuke boeken, maar ik lees vaak toch liever de volledige uitgave in plaats van hun - op zich wel goede - samenvattingen) en wat boeken die mij niet direct aanzetten tot nog eens opnieuw lezen (zoals Konsalik, Arthur Hayley, Karl May, Biggles en een rij (jeugd)pockets met meer sentimentele dan literaire waarde is naar het zijkamertje verhuisd. Daarvoor was het wel nodig het deel van de SF-collectie dat daar nog stond te verhuizen naar de planken op de slaapkamer die nu geheel gevuld zijn. Met al dat reorganiseren heb ik nu toch ruim een meter ruimte op de planken gecreëerd waar de collectie die mijn moeder bij haar volgende bezoek meebrengt - waarschijnlijk in oktober - met enige goede wil een plaatsje moet kunnen vinden (er krijgt ook een deel een plaatsje op de vorige maand aangebrachte nieuwe boekenplanken, maar ik wil die planken - in de woonkamer - eigenlijk niet helemaal vol stouwen maar er voor het oog wat ruimte in houden voor wat snuisterijen en teddyberen).

Dat alles gebeurde tussen diverse andere bezigheden door als het uitzoeken van de bagage, aanvullen van de medicijnvoorraad, bezoeken van de bank in verband met het oversluiten van de hypotheek, het proberen te volgen van wat er op politiek gebied zoal gebeurd, bijstaan van een kennis bij een cursus - hij heeft nogal moeite met lezen dus lees ik het een en ander voor, mijn gebruikelijke uitje op dinsdagavond en nog wat laatste beslommeringen voor de officiële opening van het nieuwe clubgebouw a.s. zaterdag, met open dag en 's avonds een reünie voor (oud)leden. Met tot gevolg dat ik alweer weinig tijd had voor loggen of lezen bij anderen.

Inmiddels lijkt de rust echter weer een beetje terug te keren, iets wat ik allereerst heb gevierd met het schrijven van de nieuwe aflevering van het vervolgverhaal dat eigenlijk bij de WoW van vorige week hoort. En nu maar hopen dat het zo blijft en er niet bijvoorbeeld op het laatste moment nog kinken in kabels komen met betrekking tot het clubgebouw.

Dan kan ik morgen proberen op mijn gemak weer een deel van jullie produktie van de afgelopen week te lezen en er af en toe ook nog wat commentaar bij te leveren.

Geen opmerkingen: