maandag, november 12, 2007

Afkraken of promoten.

Dat was de keuze waar ik mij vandaag voor gesteld zag toen ik moest kiezen waar ik een logje aan zou wijden.

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om me druk te maken over de nieuwe VVD voorstellen op het gebied van immigratie en integratie. Die kreten hebben we tenslotte al veel eerder gehoord van anderen en lijken dus vooral bedoeld om de kuddes die achter Geert en Rita aangehold zijn weer in de VVD-stal terug te krijgen. Afkraken viel dus af.

Dan dus maar promoten. Het Schrijverscollectief heeft weer een nieuwe opdracht verzonnen voor degenen die het een leuk tijdverdrijf vinden om korte (maximaal 400 woorden deze keer) verhalen te schrijven over een opgegeven onderwerp en dan te zien hoe anderen met datzelfde onderwerp omgaan.

En de mogelijkheden om weer een collectie totaal verschillende verhalen te krijgen lijken mij bij deze opdracht ruimschoots aanwezig. Meer weten? Kijk dan verder in de koptekst van het Schrijverscollectief

P.S. Een kleine waarschuwing: de bedoeling van het collectief is elkaar naar een hoger peil te stuwen. De kritiek is daarom af en toe pittig, maar wel steeds fair en opbouwend bedoeld. Overtuig jezelf er dus voor je inzendt voor de zekerheid even van dat je leergierig danwel dikhuidig genoeg bent om je werk eens duchtig af te laten kraken.

Geen opmerkingen: