zondag, november 11, 2007

Ook goedemorgen!

Dat elke ochtend de wekkerradio om een uur of zeven zijn geluid over me uit begint te spuwen ben ik na zoveel jaren wel gewend.

Maar wat ik dan wel irritant vind is als de een of andere kerel boven mijn hoofd begint te brullen "Ik houw van jouw". Wat moeten de buren wel niet denken.

Om over het abominabele taalgebruik nog maar te zwijgen. Een houw is een uithaal met een slagwapen waarmee een lichaamsdeel ernstig beschadigd of geamputeerd wordt. Bovendien wordt de zin niet afgemaakt, na "jouw" hoort toch echt nog iets te volgen. Bijvoorbeeld neus, lach, banksaldo of iets dergelijks.

(Nee, ik ben niet uitgeslapen, dat schaatsen ging tot laat door vannacht en die wekkerradio probeert me toch echt weer om zeven uur aan mijn medicijnen te krijgen.... en herhaalt dat om tien uur weer voor de tweede portie)

Geen opmerkingen: