dinsdag, december 11, 2007

Deze maand is te kort.

Ik had gedacht deze maand een beetje rustig aan te doen. Op mijn gemak een kerstboompje neerzetten, kaarten maken en versturen en dan nog een week met vrienden naar een huisje in Drente.

Kom ik gisteren ineens tot de ontdekking dat dat weekje Drente volgende week al is, dat het daarna al bijna Kerst is, dat ik nog van alles in moet slaan voor het bakken van cake, verjaardagstaarten, oliebollen en appelflappen en dat ik morgen ook nog naar Groningen moet voor het volgende onderzoek.

Er zitten, dat is mij tenminste altijd verteld, toch echt 31 dagen in december, maar om de een of andere reden kom ik daar deze maand duidelijk tekort aan.

De kaarten zijn inmiddels afgedrukt en gesneden, nu nog de enveloppen schrijven en een partij postzegels ophalen en zien ze deze week nog op de bus te krijgen. Vanmiddag ook even mijn voorraad medicijnen aanvullen voor de week vakantie en de kerstperiode. Donderdag dan maar uitgebreid boodschappen doen en zien alles wat niet bederfelijk is alvast in huis te halen. Dan vrijdag zoveel mogelijk van de vakantiebagage alvast uitzoeken en inpakken zodat ik het weekend kan gebruiken om maandang een beetje fris aan de vakantie te beginnen (als je maar vijf dagen hebt is het niet ideaal als je de eerste twee nodig hebt om bij te komen van wat vooraf ging).

Het zal allemaal wel weer goed komen, maar verwacht buiten de extra afleveringen van het vervolgverhaal niet te veel drukte hier de komende anderhalf a twee weken.

Opdatering: net contact gehad met Brabant en het weekje Drente gaat niet door omdat de helft van het gezelschap aldaar alsnog geen vrij krijgt wegens drukte op het werk. Geeft mij iets meer ruimte in de planning voor de rest van de maand, maar toch erg jammer. We hebben nu dan maar gepland dat ik half januari een keer een lang weekend naar Brabant ga.

Geen opmerkingen: