maandag, december 03, 2007

Klaproos of Kerstroos?


Een paar weken geleden meldde ik al dat een van de klaprozen in mijn tuin het in zijn hoofd had gehaald dat november wel een mooie maand was om wat knoppen te vormen.

Of het ook tot daadwerkelijke bloei zou komen betwijfelde ik eigenlijk een beetje, maar vorige week maandag ontdekte ik dat de eerste van de bloemen zich aan het - er inmiddels toch niet zo fris meer uitziende - jasje aan het ontworstelen was.

De dagen erna ontworstelde hij zich steeds meer aan zijn omhulling om op donderdag volledig open te staan. Alleen was het toen niet bepaald weer dat uitnodigde om een fotosessie in de tuin te organiseren. Die werd dus nog maar even uitgesteld.

Op zaterdag zag ik echter kans een rustig moment in het weer te benutten voor het maken van een foto van de bloem. Alleen was inmiddels het allermooiste er alweer van af. Enkele bloembladen hadden zich zelfs al door de wind laten overtuigen dat hun plaats op de grond was. Toch staat hij er nog heel aardig op.

En wie weet: er zitten nog vijf knoppen in dus misschien kan ik later deze maand nog een fraaie foto van een echte Kerstklaproos plaatsen.

Hopelijk worden jullie ondertussen toch een beetje vrolijk van deze fleurige rode noot in deze donkere dagen.

Geen opmerkingen: