vrijdag, februari 15, 2008

Medisch comminuqué

Gisteren ben ik weer eens naar Groningen geweest voor de driemaandelijkse controle. Daarmee al die rozen die de bloemenzaak bij mij thuis moest bezorgen natuurlijk grandioos mislopend. Het valt me wel tegen dat hij niet eens een briefje in de deur heeft gegooid.

Ook het driejarig bestaan van mijn log is zo helemaal aan de aandacht ontglipt.

Maar belangrijker is dat er geen bijzonderheden waren te melden. De longfunctie bleek zich samen met de neusverkoudheid langzaam te herstellen en was, hoewel nog niet geheel op het oude niveau, toch alweer een stuk beter dan een week eerder. Ik heb vanmorgen ook geen telefoontjes gehad over de rest van de uitslagen dus blijkbaar zat daar ook niets spectaculairs bij.

Ondertussen blijft mijn gewicht de goede kant opgaan (voor wie het nog niet wist: bij mij betekend dat omhoog). Het enige wat veranderd is is de dosering van de omeprazol: een maagzuurremmer waarvan al eerder een keer geprobeerd is de dosering te verlagen maar dat ging toen niet goed en leidde tot extra opkomen van maaltijden en maagzuur. Nu mijn maag zich met de domperidon een stuk rustiger gedraagt doen we een nieuwe poging en is de dosering hiervan gehalveerd. Naar de Lescol (een cholesterol verlager, behorend tot de statines die de laatste maanden een aantal keren nogal negatief in het nieuws waren bij o.m. Tros-Radar) wordt nog gekeken. Mijn cholesterol blijft al geruime tijd zonder dieet op een redelijk peil, misschien kan ik daar dus ook van af of kan op iets anders overgeschakeld worden. Eén van de mogelijke bijwerkingen van dit goedje is namelijk hoofdpijn en aangezien ik daar nogal eens last van heb is dat misschien niet zo'n verkeerd idee.

In afwachting van de volgende controle (20 mei)en het bezoek aan de maag-lever-darm dokter(28 februari) ga ik voorlopig maar rustig door met ademhalen.

Opdatering: zojuist toch nog een telefoontje over de uitslagen: van één van de medijcijnen tegen afstoting bleek het gehalte in het bloed ineens toch wat aan de hge kant. Dus mag ik volgende wee dinsdag nog weer even bloed laten prikken voor een nieuwe bepaling, als het dan weer te hoog is zal de dosering aangepast moeten worden (wat meestal betekend dat ik een tijdje daarna nog een keer bloed mag laten prikken om te controleren of het dan wel goed is).

Geen opmerkingen: