woensdag, februari 13, 2008

Ook groen.

Werd mijn tuin de laatste week. Onder invloed van de zachte winter en een paar dagen met nog hogere temperaturen begonnen zaken als de lavatera, de winterharde fuchsia's, de rozenstruiken en de vlinderstruiken al behoorlijk uit te lopen.

Tijd dus om de snoeischaar ter hand te nemen om te voorkomen dat straks al het groen bovenin de oude takken zit. Ik moet er echter ook rekening mee houden dat er best nog een periode met vorst kan komen en heb dus ook weer niet al te enthousiast gesnoeid zodat eventuele vorstschade hopelijk nog te herstellen is door wat lager nogmaals te snoeien.

Tijdens dit klusje ontdekte ik dat het maarts viooltje dat onder de rozen als bodembedekker dienst doet ook al in bloei staat. Wel een beetje vroeg nog voor half februari, maar nu de primula's, crocussen en sneeuwklokjes (in die volgorde) ook al enige tijd in bloei staan eigenlijk wel te verwachten.

Het was de afgelopen dagen gelukkig prima weer om in de tuin aan de slag te gaan: die ligt op het zuiden in de zon en uit de wind was het prima uit te houden, zelfs zonder bodywarmer. Om, zoals Plato in een reactie op een eerder log suggereerde, in het zonnetje te gaan zitten vond ik het echter toch nog wat fris, de koffie heb ik dus gewoon aan de keukentafel opgedronken. Met daarbij het restant van de appeltaart die voor de kascontrole was gekocht(je moet die controleurs een beetje te vriend houden nietwaar).

Met mijn gewicht blijft het dan ook de goede kant opgaan: inmiddels ben ik boven de 53 kilo aangekomen.

Geen opmerkingen: