donderdag, april 10, 2008

Eindelijk rust (en lente)

De belastingformulieren zijn voorlopig bijna allemaal de deur uit. In de loop van de maand alleen nog een btw-aangifte 1e kwartaal voor iemand in orde maken en als een ander, die uitstel heeft gevraagd, de benodigde papieren weer uit de puinhopen tevoorschijn heeft weten te halen nog een IB aangifte. En er zullen vast in loop van de komende weken/maanden nog wel een paar mensen komen die ontdekken dat ze hun formulier nog niet ingevuld hebben of die tot de ontdekking komen dat het misschien toch wel handig is een t-biljet in te vullen. De grote drukte is echter voorbij.

Tussen de bedrijven door heb ik ook de deur platgelopen bij de heren doktoren. Allereerst was het gehalte in mijn bloed van een van de medicijnen tegen afstoting wat van slag waardoor ik een keer of wat bloed moest laten prikken. Bovendien het ik de huisarts weer eens een stel skintags weg laten halen en hem van wat verwijsbriefjes ontdaan. Een voor de oogarts (de nieuwe brillen heb ik inmiddels en bevallen prima, hoewel ik nog steeds niet 100% zie). Eén voor de podotherapeute omdat ik steeds last had van likdoorns onder mijn voet (de steunzolen heb ik inmiddels ook en dat is behoorlijk wennen). En tenslotte nog één voor de KNO-arts waar ik volgende week maandag heen mag. Mijn gehoor is al jaren niet optimaal (kwestie van jarenlang motor rijden met open face helmen en van de soundchecks doen bij een country rockband en af en toe je hoofd in een speakerbox steken om te horen of alle speakers het doen) en de laatste tijd merk ik dat ik steeds meer moeite krijg om gesprekken in een rumoerige omgeving te volgen en dat ik de tv steeds een streepje harder moet zetten.

Er valt allemaal best mee te leven, maar als het beter kan zou dat toch wel prettig zijn.

Ondertussen begint ook de tuin door te krijgen dat het al een paar weken terug 21 maart was. De krokussen en narcissen zijn uitgebloeid, momenteel zijn de blauwe druifjes en de primula's aan de beurt terwjil verschilende andere planten flink uit beginnen te lopen en in de sering de bloemtoppen al duidelijk zichtbaar zijn. De aardbeien hebben ook door dat het voorjaar is en een aantal staat zelfs al in bloei en van de rabarber moet ik komend weekeinde maar eens een eerste portie oogsten.

De koolmezen vechten ondertussen uit wie zich de rechtmatige bewoner van de nestkasten mogen noemen en er vliegen geregeld wat bijen, zweefvliegen en hommels rond. Alleen vlinders heb ik dit jaar nog niet gezien, maar als het dit weer blijft kan dat nooit lang meer duren.

En om helemaal in de stemming te komen heb ik de afgelopen dagen een paar keer in de zon en uit de wind in de tuin gezeten als ik pauzeerde bij het definitief terugsnoeien van de vlinderstruiken. En het zat best lekker zo buiten in de frisse lucht.

Geen opmerkingen: