woensdag, april 23, 2008

Kijk eens: zonder jas an!

Heerlijk weer hier vandaag, hoewel er nu wat bewolking op komt zetten is de temperatuur nog steeds bijzonder aangenaam. Ik ben de hele dag in een overhemd (voor de grapjassen zal ik het maar gelijk erbij zetten: en een broek) in de tuin bezig geweest. De eerste partij boontjes staat in kweekpotjes achter het raam van de schuur, ook de laatste vlinderstruik is tot de gewenste hoogte teruggesnooeid en wat paardebloemen die enthousiast bloemen beginnen te vormen zijn verwijderd.

De worteltjes die een maand gelden bij het bezoek van mijn moeder gezaaid zijn komen inmiddels ook op en er begint steeds meer groen en kleur in de tuin te verschijnen. Ook de eerste vlinder van dit jaar kwam langsgevlogen. Jammer genoeg te ver weg om te kunnen zeggen welke soort het was: een kleiner witte vlinder maar dat kan klein koolwitje, klein geaderd witje of vrouwtje oranjetipje zijn.

Dat mooie weer komt trouwens precies op tijd: zoals vaste bezoekers met een goed geheugen misschien nog weten ga ik ieder jaar de week van Hemelvaart kamperen op de Veluwe. Omdat Hemelvaart dit jaar wel extreem vroeg valt had ik eerder wat twijfels en had ik er zelfs over gedacht om afhankelijk van het weer eventueel wat later te gaan, bijvoorbeeld woensdag. De weersverwachting is nu echter zodanig dat ik het wel aan durf en vrijdagmiddag al vertrek. Dit jaar alleen zonder de gitaar, dat bleek vorig jaar toch net wat teveel gesleep tijdens de bus/treinreis. De tas is inmiddels ingepakt en op zijn onderstel gebonden, de tent staat klaar en een rugtas met kleding is ook al ingepakt. Vrijdag morgen alleen nog de medicijnen en wat andere "laatste moment" dingetjes inpakken (ze staan op een lijstje dus dat komt wel goed).

En dan ben ik tot en met 4 mei afwezig. Ik ga maar niet meer roepen dat ik zal proberen daar nog wat te loggen: dat heb ik al zo vaak geroepen en in de praktijk is er nooit wat van terecht gekomen. Misschien heb ik morgen nog wat te melden (de nieuwe WoW bijvoorbeeld) en anders zullen jullie je verse leesvoer elders moeten zoeken.

Geen opmerkingen: