zaterdag, oktober 04, 2008

Komkommertijd ten einde.

Dat geldt zowel voor weblogs (wat een produktie de afgelopen week, ik ben al drie dagen bezig om weer bij te komen met lezen en net over de helft) als voor de tuin. Er hangen nog een paar zielige miniatuur komkommertjes aan de plant die er zelf behoorlijk beroerd uit begint te zien met vergeelde, afgevallen en door slakken opgevreten bladeren. Ik laat ze nog maar even hangen, misschien groeien ze toch nog uit tot een voor consumptie geschikt formaat. De braamstruiken beginnen al fraaie herfstkleuren te vertonen terwijl de bramen die er nog aan zitten weinig aanstalten lijken te maken nog tot volgroeide en rijpe exemplaren uit te groeien.

Ook de tomaten hebben hun beste tijd gehad en ik zal morgen eerst maar eens de groene exemplaren die er nog inhangen plukken voordat ze aan kou en nattigheid ten prooi vallen: misschien willen ze in een mand op de keukenkast nog rijpen.

De courgetteplant is inmiddels ook overleden en al in de groencontainer beland. De vlinderstruiken zijn ontdaan van de uitgebloeide toppen en de hoogst opgeschoten takken en ook diverse andere uitgebloeide planten zijn gekortwiekt. Er blijft echter nog genoeg te doen in de tuin: onkruid schijnt zich bij de omstandigheden van de afgelopen zomer en deze herfst prima te voelen en blijft pogingen doen de tuin middels een blitzkrieg te veroveren. Reden om alle tuingereedschappen in actieve dienst op te roepen teneinde de invasie een halt toe te roepen.

En als het dan even te koud en/of nat wordt ga ik weer verder met het uitsorteren en waar nodig rechtop draaien van de foto's van vorig weekend en het lezen van jullie schrijfsels van de afgelopen week. Er zijn geen plannen om binnen afzienbare tijd weer afwezig te zijn, dus als het een beetje meezit moet ik binnenkort toch weer een keer bij zijn met zowel lezen als schrijven.

Kan ik me eindelijk weer gaan wijden aan de laatste ontwikkelingen in Nederland en de rest van de wereld die de afgelopen tijd regelmatig wat buiten mij om gingen.

Geen opmerkingen: