zondag, oktober 05, 2008

Open ateliers Oosterhout - 1

Voor mij begonnen de open atelier dagen in Oosterhout niet met een bezoek aan een atelier maar met een treinreis naar Breda om van daaruit de bus naar Oosterhout te nemen waar ik zoals gebruikelijk weer bij de vader van E. zou logeren.

Dat verliep tot 's Hertogenbosch probleemloos, daar raakte de boel echter ietwat in verwarring. Mijn trein was iets te laat - 13:26 in plaats van 13:22, maar nog wel op tijd om de stoptrein van 13:29 te halen. Als die er was geweest. De intercity naar Breda en Roosendaal die normaal om 13:21 vertrekt - dus net voordat ik aan kom - had echter ook vertraging zodat ik die om 13:30 alsnog kon nemen en zodoende uiteindelijk zelfs nog vijf minuten eerder in Breda was dan anders. Eindelijk eens een vertraging die voordeel opleverde ;).

In Oosterhout hebben we de avond doorgebracht met uitgebreid bijpraten waarna bijtijds het bed werd opgezocht omdat E. en B. zaterdag vroeg weg moesten. Ze hebben namelijk geen atelier waar het mogelijk is grotere aantallen mensen te ontvangen, E. had echter een plekje gevonden bij Riet Simons waar ze wat miniaturen en ander klein werk kon uitstallen. Als dat klaar was zou B. eerst naar Geertruidenberg om zich te verkleden en dergelijke en daarna mij op halen. In de verwachting dat dit wel even zou duren besloten de vader van E. en ik eerst maar eens van het mooie weer gebruik te maken voor een wandeling in de bossen bij Dorst rond het voormalige, inmiddels totaal verdwenen, Natuurbad Surae.

Daar bleek dat het de afgelopen tijd toch genoeg geregend had om een groot aantal paddestoelen te doen besluiten hun hoofd boven het maaiveld uit te steken. Een goede gelegenheid om de camera alvast even warm te laten draaien. Het resultaat daarvan zien jullie her en der in dit logje ingevoegd. Aan het noemen van namen waag ik me maar niet, paddestoelen zijn niet mijn sterkste punt dus alleen van de vliegenzwam en de aardappelbovist ben ik zeker genoeg om die namen hier te noemen. De namen staan echter niet bij de foto's: ik neem echter aan dat de meeste lezers ook zonder een naam bij het plaatje wel in staat zijn deze twee er uit te halen.

Thuis gekomen werd het wachten op B. Die kwam echter maar niet opdagen. Tegen half drie vonden we het toch wel vreemd worden en hebben maar eens telefonisch contact opgenomen. Hij bleek net voor ons al thuis geweest te zijn en had aangenomen dat wij alvast op zoek waren gegaan naar wat ateliers. Klein misverstand, maar wel met als gevolg dat het aantal ateliers dat bezocht werd op zaterdag beperkt bleef tot 1.

We zijn toen maar naar Riet Simons gereden en hebben daar onder het genot van verse koffie haar collectie en het werk van Evelijn van Groenland bekeken (en uitgebreid gefotografeerd, maar daarover in een volgend logje meer).

Ondanks het misverstand werd het toch nog een geslaagde dag die 's avonds besloten werd met nog wat meer bijpraten, het oplossen van crypto's en sudoku's en een eenvoudige doch voedzame maaltijd.

Geen opmerkingen: