dinsdag, juni 02, 2009

Ondertussen.....

....deed, terwijl ik in Rijswijk was (morgen verder met het bezoek aan de vlindertuin, thuis de tuin ook zijn uiterste best. Vooral om overwoekerd te raken met onkruid: daarvan heb ik inmiddels na die twee periodes van afwezigheid al anderhalve container vol afgevoerd.



Ook de planten die ik wel zelf geplant heb doen het echter goed en bij terugkomst van de Veluwe bleken vorige week zondag de pioenrozen al op uitkomen te staan. Mooie bloemen zijn dat die ik graag fotografeer en het liefst gewoon in de tuin laat staan. Mede omdat de heren doktoren niet zo graag bloemenvazen bij mij in huis zien in verband met de immuunsuppressie. Zo'n vaas bloemenwater is namelijk een prima kweekplaats voor van alles wat nogal ongezond is als je weerstand, al dan niet kunstmatig, verlaagd is.

Na het noodweer van begin vorige week stonden echter nogal wat stelen van de pioenrozen er nogal terneergeslagen bij dus heb ik dit jaar toch maar een bosje geplukt en binnen op tafel gezet.

De klaprozen stonden ook al volop in bloei. Dit jaar met extreem lange stelen van bijna een meter hoog.

Dat ziet er in dat fel oranje/rood spectaculair uit. Maar ook uitgebloeid leveren klaprozen nog steeds bijzonder fraaie plaatjes op.

En dan bleken ook de eerste juffers weer rond te vliegen: lantaarntjes waarvan ik er momenteel dagelijks wel een of meer in de tuin zie. Andere jaren was ook de azuurwaterjuffer steeds present, maar die heb ik dit jaar nog niet gezien.

Al met al nog genoeg kleur in de tuin nu de lentebloemen toch echt wel allemaal uitgebloeid zijn. En er komt nog genoeg aan: de lavatera's, de vlinderstruiken, de tuinhibiscus en nog diverse andere planten moeten nog in bloei komen.

(N.B. zoals altijd kunnen de foto's weer aangeklikt worden voor een grotere weergave)

Geen opmerkingen: