zaterdag, augustus 08, 2009

(iets minder)Geslaagd.

Afgelopen donderdag ben ik weer naar Groningen geweest voor de APK (algehele patiënten keuring). Het is weer niet gelukt om dat apparaat op tilt te blazen, maar de uitslag was gelijk aan drie maanden geleden dus heb ik daarover niets te klagen.

Ook de labuitslagen, voorzover al binnen, en de röntgenfoto leverden geen bijzonderheden op en over de nagekomen uitslagen heb ik ook geen telefoontje gehad dus ik mag er van uitgaan dat ook die in orde waren.

Tot zover dus een geslaagd dagje dat besloten werd met een nieuwe afspraak voor november.

Minder geslaagd was de daverende migraine aanval die zich ontwikkeld had tegen de tijd dat ik thuis was. Geen goede dag voor migraine: veel te veel licht met al die zon en bovendien veel te warm om alle ramen dicht te houden. Met tot gevolg dat ik herhaaldelijk zo ongeveer aan het plafond hing als wat spelende kinderen in een uitbundig gejoel of gekrijs uitbarsten. Ook de geregeld passerende ambulances (ik woon vlak bij de gebruikelijke route naar het ziekenhuis) waren bepaald geen genoegen en meestal aanleiding voor een poging mijn al lege maag nog leger te krijgen.

Gelukkig gaat ook een migraine aanval ooit weer over. Deze hield het tot vrijdag avond vol en vandaag voel ik mij weer kiplekker. Alleen jammer dat met de migraine ook het buitengewoon goede weer verdwenen is. De temperatuur was vandaag nog best redelijk, maar een klein beetje zon erbij was toch wel zo prettig geweest.

Maar zo houd je, zoals een Hollander betaamt, natuurlijk altijd wat te klagen: te nat, te droog, te koud, te warm: wat voor weer het ook is er valt altijd wel iets op aan te merken. Laat ik de blik dus maar optimistisch vooruit houden: er komen dit jaar vast nog genoeg mooie dagen (mogen die dan alsjeblieft in de laatste week van augustus vallen: dan ben ik namelijk op vakantie)

Geen opmerkingen: