donderdag, november 26, 2009

We gaan wel sporen.

Maar hoe we het gaan betalen dat zoekt de gemeente nog uit.

Zoals Annemarie in de reactie op het vorige log al meldde heeft de raad het college teruggefloten en gaat de verhoging van de OZB met 20% extra niet door. De spoorverbinding moet er echter wel komen en dus moet die 24 miljoen toch op de een of andere manier opgehoest worden.

Daar gaat het college dus iets op verzinnen, waarbij ingrijpen in reeds bestaande plannen niet wordt uitgesloten. Het zal uiteindelijk dus wel niet zoveel uitmaken: de rekening komt uiteindelijk toch wel bij de burger terecht. Een nota die gezien het aantal inwoners van Smallingerland op circa € 1.200 per huishouden zal uitkomen. En of je nu door de hond of de kat gebeten wordt: de pijn veranderd er niet echt door.

En dat voor iets waar ik, zoals ik in het vorige log al uitlegde, het nut niet echt meer van inzie. Een treinverbinding? Leuk. Maar niet als die me alleen maar extra reistijd oplevert. De Zuiderzeelijn zou nog een redelijk rechtstreekse en dus snelle verbinding naar Amsterdam hebben betekend, maar dit boemeltje schiet zowel letterlijk als figuurlijk niet op.

Nu kan ik wel gaan roepen dat ze dan de parkeertarieven nog maar eens opnieuw moeten bekijken (die worden de komende tijd al met 20 cent extra verhoogd, bovenop de al eerder afgesproken verhoging van 10 cent)en die optrekken naar Amsterdams niveau, maar dat is voor mij als niet autobezitter natuurlijk makkelijk praten. Het zal mij benieuwen met welk idee ze nu gaan komen voor de financiering van wat ik in deze vorm alleen maar een prestige project kan noemen.

Geen opmerkingen: