donderdag, december 17, 2009

Zo kan ie wel weer hè.

Had ik zo mooi een paadje vrij gemaakt in de tuin, heb ik ineens een heuvel in plaats van een paadje.

Wat in de steeg naast het huis al eerder gebeurde is nu in de tuin ook gebeurd: er is een lawine naar beneden gekomen van het dak van de buren zodat er nu een kuub of 6 sneeuw ligt.

Kan ik weer gaan scheppen en dat heb ik vandaag achter al twee keer gedaan en voor drie keer, want het blijft tot nu toe maar doorgaan. Bovendien is de wind iets opgestoken zodat het witte goedje ook nog aardig begint te stuiven.

Omdat het eerder in de steeg ook al gebeurd was had ik deze lawine wel verwacht en alvast een foto gemaakt van het dak van de buren toen de sneeuw er nog op lag. Toen er dus ineens een flink geraas achter het huis klonk kon ik daar mooi een foto aan toevoegen van de toestand nadat een pak sneeuw van circa 7x3 meter en ruim 30 centimeter dik in mijn tuin gestort was.

Inmiddels sneeuwt het sinds half vier minder hard, hoewel het af en toe nog wel aardig wil stuiven, en heb ik een duimstok opgezocht om nog een keer de sneeuwhoogte te meten. Op plaatsen waar de sneeuw het minst hoog lag kwam ik nu op 37 centimeter, op andere plaatsen lag echter bijna 60 centimeter en in een beschut hoekje waar het wat opgestoven was zelfs ruim 70 centimeter. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat hier gemiddeld ruim 40 centimeter is gevallen.

Geen opmerkingen: