vrijdag, december 18, 2009

Er kan nog meer bij.



Ik had gisteren nog geen genoeg van het fotograferen van de sneeuwwereld dus ben ik nog even door gegaan. Om een uur of half vier hield het geleidelijk op met sneeuwen maar stak de wind wat op en begon het af en toe behoorlijk te stuiven zodat ik vanmorgen toch nog met de sneeuwschep aan de gang kon.

Het is hier nog steeds een compleet witte wereld en toen ik vanmorgen even wat boodschappen ging doen bleek dat elders in mijn woonplaats niet anders te zijn. Alle binnenstraten zijn moeilijk begaanbaar, zowel voor voetgangers als voor mensen die het op twee of meer wielen willen proberen. Ik ben in minder dan 15 minuten al drie auto's tegengekomen die met verkrachte eenden weer in het rechte spoor geholpen moesten worden, heb diverse mensen onderuit zien gaan en kwam zelf ook twee keer bijna en een keer helemaal onzacht met de wereld in aanraking. Vannacht hebben ze wat sneeuwschuivers door diverse straten gestuurd en daar is het eigenlijk niet echt beter van geworden: wat resteert is een vlakke en inmiddels hard en glad gereden laag sneeuw waarop het behoorlijk glibberen en glijden is.

Ook de doorgaande wegen zijn hier niet bepaald optimaal berijdbaar: ook daar ligt nog heel veel sneeuw, alleen is die niet wit maar bestaat uit een grote hoeveelheid grijze en bruine hompen en smurrie.

Hierbij nog wat foto's, ondermeer twee die ik vanuit de gang door de voordeur nam om een beeld te geven van de hoeveelheid sneeuw die ik weg mocht scheppen. Tevens een wederom met flits gemaakte foto die laat zien hoe hard het omstreeks een uur nog sneeuwde.

Deze keer een grotere en een aantal wat kleinere foto's, maar voor wie het wat beter wil bekijken zijn ze zoals gebruikelijk weer aanklikbaar voor een grotere weergave.

Ik was vanmorgen trouwens maar net op tijd met boodschappen doen: toen ik tegen elf uur terug kwam bleek men ook boven te denken dat er nog wel meer bij kon en begon het zachtjes weer te sneeuwen. Inmiddels sneeuwde het al weer een tijdje wat harder maar is het nu weer bijna droog. Volgens zowel de weerberichten als de buienradar valt er echter nog meer te verwachten, dus ik mag vandaag ongetwijfeld ook weer een of meer keren met de sneeuwschep in de weer.

Geen opmerkingen: