vrijdag, december 18, 2009

Valt dat even tegen.

Zojuist viel de afrekening van gas en elektriciteit in de bus. Met een hoopvol gevoel maakte ik de enveloppe open. Vorig jaar liep het immers goed af, mijn voorschot was in januari nog met dertig euro verhoogd, de tarieven halverwege het jaar verlaagd en mijn verbruik van beiden met 4 a 5% gedaald.

Dat kon dus alleen maar mee vallen.

Toch??

Niet dus: ik moet dit jaar zelfs € 185 bij betalen.

Update 16:30: Inmiddels ben ik er ook achter hoe dit zo gekomen is: ze zijn dit jaar eerder met de afrekening dan vorig jaar terwijl de meter wel rond dezelfde datum is opgenomen. Daardoor viel er maar 11 maanden voorschot te verrekenen, als dat gewoon 12 maanden was geweest zou het heel wat beter uitgekomen zijn.

Ach, dan maar geen kalkoen met kerst, ben ik toch al niet zo dol op. Meestal is van zo'n enorm beest het vlees toch te droog en ik krijg het met geen mogelijkheid op. Geef mij dus maar een mals stukje kipfilet of een varkenshaasje.

Geen opmerkingen: