vrijdag, april 23, 2010

Even rust?

Nadat ik woensdag binnen veertien uur drie verhalen had gepubliceerd leek het mij een goed idee de lezers even de tijd te gunnen om die op hun gemak te lezen. Ik heb dus maar even een dag rust genomen.

Hoewel? Rust? Ik heb geen logje geschreven, maar anderen deden dat naar aanleiding van de WoW's en WE300 wel zodat ik nog genoeg tijd achter de computer heb doorgebracht.

Ook verder heb ik niet echt rust genomen. De plantenbakken die boven aan de gevel moeten komen zijn inmiddels ook van plantjes voorzien, een nieuwe regenton is van een gat voorzien voor de in- en uitloop en op zijn plaats gezet (alleen nog even afkitten: in zo'n tonvormig geval krijg je moeilijk het gat waar het pijpje door moet exact op maat), een hekje moest vervangen worden en het nieuwe stuk, dat al klaar stond, is nu met een stel slagpluggen muurvast aan het huis verankerd (dat waait echt niet meer om)(het plankje, het huis had al niet de neiging om te waaien) en de kruidenhoek is van een portie verse tuinaarde voorzien.

Dan waren er ook nog wat nagekomen belastingaangiftes en ben ik verder gegaan met het verbouwen van de woonkamer. Mijn ogen worden langzaam maar zeker steeds wat slechter en de televisie stond op drieënhalve meter inmiddels te ver bij mij vandaan om de ondertiteling of teletekst nog te kunnen lezen. Het tv-meubel is dus naar de andere kant van de woonkamerdeur verplaatst waar ik er op anderhalf a twee meter vanaf zit. Ziet er ongebruikelijk uit met dat ding zo halverwege de kamer maar voor mij werkt het prima. Het verplaatsen van het tv-meubel was niet zo'n probleem: dat loopt op rolletjes. Het verplaatsen van alle netsnoeren, speakerkabeltjes en dergelijke had echter heel wat meer voeten in de aarde en heeft mij gisteren de hele avond bezig gehouden. Aangezien ik enigszins kleurenblind ben had ik daarbij nog een extra probleem. Koffie en een stickervel hebben mij echter door alle moeilijkheden heen geholpen en alles werkt weer zoals de bedoeling is

Geen opmerkingen: