zaterdag, augustus 07, 2010

100%

Donderdag ben ik voor controle naar Groningen geweest. Zoals ik zelf al meende te mogen constateren gaat het vooralsnog prima met het linkeroog: het wondje is goed genezen en ik zie er zelfs zonder bril heel behoorlijk mee. Met de juiste glazen ervoor geschoven bleek het zicht zelfs 100% te zijn.

Alleen jammer dat ik pas op 6 september weer mag komen om, als alles dan nog steeds in orde is en het oog geheel tot rust gekomen, nieuwe brillenglazen aan te laten meten.

Het oog is zodanig verbeterd dat de brillen die ik heb me juist een slechter zicht bezorgen. Rechts zie ik sowieso niet al te best en dat verbeterd met bril maar weinig en links zie ik momenteel zonder bril beter dan met de oude bril die nu veel te sterk is.

Ik heb dus maar een simpel zonnebrilletje gekocht om de ogen te beschermen tegen rondwaaiend stof, insecten en onbewuste poetsbewegingen. Voor de gewone dagelijkse bezigheden werkt dat prima, alleen kan ik er niet mee lezen. Ik moet dus om op het beeldscherm iets te lezen de boel flink uitvergroten en daarna de stoel een goede halve meter achteruit schuiven. Niet echt ideaal, dus voorlopig zal het hier nog wel even aan de rustige kant blijven.

Over twee weken ga ik ook nog een week op vakantie (het jaarlijkse weekje Bad Bentheim) en ook dat zal dus nog zonder bril moeten, als ik 6 september het nieuwe brilrecept heb hoop ik daarna met een dag of veertien van nieuwe brillen voorzien te zijn. Helaas ook te laat voor de Open Ateliers Oosterhout waarvan in het weekend van 12 september de opening plaats vindt en waar ik op 18 en 19 september weer een flink aantal ateliers hoop te bezoeken. Ik zal proberen om ter promotie voor die tijd in ieder geval nog wat verslagen van de bezoeken die ik vorig jaar aan diverse ateliers bracht te plaatsen (ik denk dat ik een stel wieltjes onder mijn stoel ga zetten: dat wordt heel wat heen en weer schuiven om mijn blik scherp te stellen op het scherm). Verslagen die door allerlei omstandigheden, waaronder de achteruitgang van mijn ogen, tot nu toe op de plank zijn blijven liggen maar waarbij ik toch een zekere (morele) plicht voel om aandacht te besteden aan de kunstenaars die welwillend toestonden hun werk te fotograferen en op een weblog te gebruiken.

Geen opmerkingen: