vrijdag, augustus 20, 2010

Inpakken en wegwezen.

De meeste bagage staat inmiddels klaar, zondagmorgen alleen nog de medicijnen en wat eten voor onderweg inpakken en daarna alles goed afsluiten en op weg naar Bentheim.

Zondag of maandag daarop ben ik weer terug, om bijna direct weer te vertrekken om in Brabant een belastingformulier af te handelen dat eerder niet aangekomen was en dat de belastingdienst nu graag z.s.m. wil ontvangen.

Daarna kan ik op 6 september naar de oogarts om te zien of mij een nieuw stel brillenglazen aangemeten kan worden.

Op dit moment is het ontbrken van goed zicht ook met fotograferen wat lastig: eerder fotografeerde ik al een juffer die ik op het eerste gezicht niet herkende, maar alle macrofoto's waren net "out-of-focus" zodat ik nog steeds niet weet welke soort het nu eigenlijk was.

Vandaag vloog er een libel rond die ik in mijn tuin nog niet eerder had gezien, dus was het nodig de camera nog even uit de bagage naar boven te halen om ook die op de foto te zetten voor nadere determinatie. Gelukkig zijn libellen een stuk groter dan juffers en leverde het fotograferen dus iets minder problemen op. Vijf van de elf foto's die ik kon maken voor hij wegvloog waren goed en twee matig, maar dat was ruim voldoende om vast te stellen dat het hier om een mannetje paardenbijter ging.


Inmiddels zijn de kaarten ook opgehaald en toen bleek ik ineens een standaard met een drink/voerschaaltje voor de vogeltjes in de tuin rijker te zijn. Het had niet gehoeven, maar zowel ikzelf als de vogeltjes zijn er blij mee.

Tot over een week of twee (beloven dat ik zal proberen tussendoor nog iets op het log te zetten doe ik maar niet, dat lukte andere jaren al niet en nu zonder bril wordt het vast helemaal niets).

Geen opmerkingen: