zaterdag, oktober 23, 2010

Herfst.

Hoewel op de meeste logs die ik er over lees nu pas verhalen over de herfst verschijnen (waaruit overduidelijk blijkt dat smaken verschillen: de en is er dol op terwijl de ander er de lol absoluut niet van in kan zien) begon die herfst volgens mij al eind augustus.

Een paar dagen na terugkeer uit Bentheim was ik alweer weg. Deze keer naar Brabant omdat een F-formulier dat nooit ontvangen was (misschien naar het adres van de overledene gestuurd heren van de Belastingdiens?) volgens de Belastingdienst nu toch echt hoog nodig en met de nodige spoed ingevuld diende te worden.
Zoals meestal als ik daar ben hebben we ook nu een bezoek gebracht aan de bossen bij Dorst en die waren met verkleurende bladeren en bergen paddestoelen al volop in herfststemming. Weliswaar bloeide er af en toe nog wat planten en was ook op de heide nog wel iets fraais te vinden, maar het herfstgevoel overheerste toch echt.
Gelukkig was het weer op deze dag, hoewel niet ideaal, een stuk beter dan eerder die week en heel veel beter dan een week eerder in Bentheim. Reden voor het maken van een flinke serie foto's van paddestoelen en die enkele bloemetjes. De libellen die ook nog rondvlogen lieten zich minder makkelijk fotograferen en om de wandelgenoten niet steeds tijdenlang te laten wachten tot ik een libel had weten vast te leggen heb ik die dus maar met rust gelaten.
Na het invullen van het belastingformulier bleef er nog een heel stuk weekend over. Gelukkig hadden de Brabantse vrienden daar een prima invulling voor, maar daarover een volgende keer meer.
En, zoals vaste lezers waarschijnlijk wel al weten, de foto's zijn uiteraard weer aanklikbaar voor een grotere weergave.

Geen opmerkingen: