maandag, oktober 04, 2010

Keurig.

De afgelopen week is er nog niets gekomen van het plaatsen van nieuwe logjes en al evenmin van het lezen van wat jullie de afgelopen tijd zoal geschreven hadden. Nu ben ik zeker niet van plan om al jullie logjes van de afgelopen twee maanden te gaan lezen: dan ben ik waarschijnlijk gelijk weer een maand achter, maar voor de recentste ontwikkelingen wil ik toch wel even aan het bijlezen slaan.

Wat extra werk aan de administratie van de motorclub (daar had ik ook twee maanden weinig aan kunnen doen), een verjaardag waarvoor ik weer eens een voorraad boterkoek heb gebakken en wat andere achterstallige klusjes stonden dat echter enigszins in de weg. De grootste klus haalde ik mij vervolgens zelf op de hals: mijn bed is inmiddels ruim dertig jaar oud en neemt op de niet al te grote slaapkamer nogal wat ruimte in beslag. Reden om nu toch maar eens het tweepersoonsbed te vervangen door een eenpersoons exemplaar met veel bergruimte eronder in de vorm van kastjes met rieten mandjes, een ladenblok, een (deken)kistje en een nachtkastje dat er eventueel ook onder gerold kan worden.

Je krijgt dan dus een heel stel pakketten waarin een wereld aan losse plankjes, deuvels, schroeven en andere onderdelen zit die je zelf samen mag voegen tot een bed dat hopelijk sprekend lijkt op de foto die je deed besluiten dit exemplaar te bestellen. Daar gaat dus wel even tijd in zitten.

Zeker als halverwege de montage blijkt dat één van de onderdelen niet correct is (of alle onderdelen er waren had ik direct na ontvangst al gecontroleerd, maar daarbij alleen op de onderdeelnummers gelet en niet op de maatvoering en dergelijke). In een van de latten waaruit het ladenblok bestaat bleek een groef die daar in zou moeten zitten te ontbreken. Daardoor was het niet mogelijk de dunne houten plaat die het blok aan de bovenzijde afsluit tegen vallend stof te plaatsen.

Nu had ik natuurlijk na het weekend kunnen gaan bellen in de hoop ooit nog het correcte onderdeel te ontvangen, maar dan had ik voorlopig nog met een half afgebouwd bed en een vloer vol losse onderdelen gezeten. Na wat nadenken besloot ik daarom de plaat dan maar boven op het ladenblok te lijmen en met nagels van 15 mm vast te spijkeren: het heeft niets te houden maar moet wel voorkomen dat de laden zich daar onder het bed vullen met stof.

Nadat het bed verder zonder problemen in elkaar was gezet heb ik bij Neckermann wel even een klachtformulier ingevuld. Allereerst om ze op de fout in de productie of bij het verzamelen en inpakken van de onderdelen te wijzen zodat voorkomen kan worden dat meer mensen hiermee worden geconfronteerd. Ten tweede heb ik erbij gezet dat enige compensatie voor deze fout, het extra werk en wat extra materiaal dat daardoor nodig was mij wel op zijn plaats leek.

Vanmorgen had ik al hun reactie hierop en die viel mij alleszins mee. Als ze er helemaal niets tegenover hadden gesteld had ik dat beslist niet geaccepteerd, maar erg veel had ik me ook weer niet voorgesteld van de compensatie. Het was dan ook een aangename verrassing te lezen dat in verband met dit probleem een bedrag van € 50,-- in mindering zou worden gebracht op mijn rekening.

Ik vind dit niet zodanig een normale service overschrijden dat ik ga overwegen ze voor te dragen voor een warme douche van het programma Radar, maar ik wil toch niet ongezegd laten dat Neckermann dit op een vlotte en keurige manier heeft afgewikkeld.

En nu ga ik lunchen en daarna eens zien hoe ver ik vandaag kan komen in de berg ongelezen logjes die jullie de afgelopen tijd geplaatst hebben.

Geen opmerkingen: