zondag, november 14, 2010

Winterkost.

Het was de afgelopen dagen aardig fris (en nat) (en stormachtig) dus leek mij de tijd gekomen om maar eens over te schakelen op winterkost.

Rookworst was snel ingeslagen(doet iemand iets met die codes van Unox? ik heb er drie liggen), een voorraadje spekblokjes was ook geen probleem en aardappels om tot puree te verwerken had ik zelf wel in huis.

Bleef de boerenkool En als je alleen bent krijg je daar of je nu een hele struik of een pak voorgesneden kool koopt veel te veel van.

Na het warm stoken van een rookworst, het uitbakken van 250 gram spekdobbelsteentjes en het omtoveren van 500 gram aardappelen en vijfhonderd gram boerenkool tot een stamppot had ik dus nog één probleem over: ik zit gelijk aan drie dagen stamppot boerenkool vast.

Op andere momenten had ik gewoon twee porties in de diepvries gegooid, maar die zit momenteel al vol omdat ik net de laatste bietjes en worteltjes uit de tuin heb gehaald.

Wellicht moet ik toch maar eens een grotere diepvriezer aanschaffen. Zit ik alleen weer met het probleem waar ik die zou moeten laten, een groter huis kopen vind ik namelijk een wat overdreven actie om twee porties stamppot boerenkool op te kunnen bergen.

Geen opmerkingen: