woensdag, december 15, 2010

Oorlog.

Nadat de spierpijn van het bowlen wat bekomen was kreeg ik maandag in de loop van de dag opnieuw spierpijn. Maar nu overal. Kennelijk heb ik ergens een griepje opgelopen. Weliswaar heb ik een griepprik gehad, maar die belet niet dat je griep krijgt: die zorgt alleen dat je lichaam (lees: afweersysteem) er efficiënter op inspringt. Koorts, last van de luchtwegen en dergelijke heb ik dan ook inderdaad niet, maar de spierpijn overduidelijk wel. Gisteren kon ik zelfs maar met moeite van een stoel overeind komen en moest ik me daarvoor met twee handen - die dat ook niet leuk vonden - omhoog drukken.

Inmiddels gaat het alweer een stuk beter. Je zou kunnen zeggen dat mijn afweersysteem een preventieve oorlog gevoerd heeft en aan de winnende hand is.

Wie ook graag een preventieve oorlog wil is de PVV'er Kortenoeven. Die vind dat de Kamer veel te luchtig doet over de gevaren van de Islam en zou het liefste zien dat we zo snel mogelijk een preventieve oorlog beginnen tegen Iran omdat dit land mogelijk binnenkort over kernwapens kan beschikken.

Nu ben ik ook niet zo voor verdere uitbreiding van het aantal landen dat over dergelijke wapens beschikt (het liefst zag ik ze helemaal verdwijnen, maar waar dat met de wapens zelf misschien nog zou kunnen lukt dat met de kennis nooit meer), maar dhr Kortenoeven gaat - naar goede gewoonte binnen de PVV - weer eens op hun stokpaardje kort door de bocht.

Want kennelijk gaat het hem niet zozeer om de dreiging van kernwapens: dan had hij al veel eerder moeten roepen om een preventieve oorlog tegen Noord-Korea. Daar heb ik hem echter nooit over gehoord. En hoor ik hem ook nu niet over. Zijn oproep tot oorlog lijkt mij dan ook meer ingegeven door de inmiddels uitgebreid bekende en uitgekauwde islamofobie van de PVV dan door angst voor kernwapens.

Mensen met een fobie danwel aversie tegen bepaalde bevolkingsgroepen hebben wel vaker voor oorlog gezorgd. En dat is desastreus afgelopen. En niet alleen voor degene die begon. Ik stel voor dat dhr. Kortenoeven (en de rest van de PVV) eens in behandeling gaan voor hun fobie (dat schijnt vaak zeer goed behandelbaar te zijn) of nu alvast de conclusie trekken die anderen pas aan het eind van de oorlog trokken.

Zodat de rest van ons in ieder geval niet voor hun waandenkbeelden in de verschrikkingen van een oorlog wordt meegezogen.

Geen opmerkingen: