dinsdag, december 28, 2010

Opgehangen.

Er zijn heel veel zaken die je op kunt hangen. De telefoon bijvoorbeeld. Een handdoek. Als je in het verkeerde land woont doen ze het zelfs met mensen.

Vandaag had ik ook iets op te hangen. Net na de middag werd er een enorme hoeveelheid karton en nog meer plakband mijn huis binnen geschoven.

Na een half uurtje peuteren, knippen en voorzichtig scheuren kwam daaruit het werk "Central Park, New York" van Trix Bosch tevoorschijn waarvan ik eerder al meldde dat ik dit bij Molly gewonnen had.

Nog een half uurtje later was de Harley Davidson vlag die naast de voordeur hing vervangen door een deugdelijk haakje en kon ik deze blikvanger daar ophangen.

In het echt ziet het er nog mooier uit dan op de foto: de foto kan niet het effect van de verschillende materialen die gebruikt zijn om reliëf te creëren in beeld brengen zoals het er in werkelijkheid uit ziet.

Er blijkt overigens nog iets fraais met dit werk te gebeuren op het moment dat het donker is: als het dan alleen indirect verlicht wordt door het licht op de overloop komt het nog meer tot leven en ontstaat echt de sfeer van een stad bij avond en nevel (of zou het smog zijn? Het is tenslotte wel New York ;) ). Hoe dat er uitziet lijkt echter op een foto niet te vangen dus jullie zullen het moeten doen met mijn mededeling dat het een schitterend effect is.

Geen opmerkingen: