donderdag, januari 13, 2011

Check.

Inmiddels staat vandaag ook het uitchecken op de terugreis in het overzicht en is duidelijk dat het uitchecken bij de bus op de heenreis om de een of andere reden niet goed is gegaan (ik heb de kaart er wel voor gehouden, hoorde ook een geluidssignaal, maar door de kleurstelling van schermpje en tekst is dat voor mij onleesbaar dus wat/waar/waarom het niet goed ging is mij niet duidelijk).

Op de site van OV chipkaart leerde ik dat ik dan contact op moest nemen met de klantenservice van Veolia. Dat dus maar eens geprobeerd. Blijkt meer op bezigheidstherapie dan op service voor de klanten te lijken. Na een half uur luisteren naar een alleraardigst maar ondertussen wel eentonig muziekje ben ik dus maar eens op zoek gegaan op internet. Gelukkig bel ik via de internetprovider en betaal ik alleen de eerste tik van een paar centen.

Op de site van Veolia zelf ontdekte ik na enig zoeken dat er ook een emailadres van de klantenservice bestond en dat je het daar ook kon melden, met een heel lijstje benodigde gegevens, waaronder de tijd waarop uitgecheckt was. Hopelijk nemen ze me niet al te kwalijk dat ik die niet weet: zal een kwartier a twintig minuten na het inchecken zijn geweest, maar de exacte tijd had ik alleen kunnen vertellen als het wel gelukt was en het in het overzicht had gestaan en dan was die mail helemaal niet nodig geweest.

Nu maar afwachten of die ruim twee euro inderdaad nog een keer terug komt op mijn rekening.

En ondertussen heb ik dus aan het activeren van de kaart en van het automatisch opwaarderen en aan het uitzoeken van dit gevalletje al meer tijd besteed dan ik anders in jaren aan het kopen van kaartjes en strippenkaarten zou zijn kwijt geweest.

Ik blijf er dus vooralsnog bij dat het gemak vooral aan de kant van de vervoerders zit en niet aan die van de reiziger.

Geen opmerkingen: