vrijdag, januari 21, 2011

Vogeltjes kijken.

Dit weekend (22 en 23 januari) wordt weer de jaarlijkse tuinvogeltelling gehouden. Aan die telling verleen ik ieder jaar met genoegen mijn medewerking. Het "kost" maar een half uurtje en voor mij kun je zelfs niet spreken van "kosten" want ik zit in de loop van de dag herhaaldelijk (bijvoorbeeld steeds als ik een kop thee of koffie heb gepakt) een tijd voor het raam.

Ik vind het altijd een leuke bezigheid en misschien zijn er onder mijn lezers anderen die hier nog niet van wisten en ook wel mee willen doen. Die kunnen dan alle informatie vinden op de site over de tuinvogeltelling.

Mocht je denken "maar ik ken al die vogeltjes niet bij naam": daar is een oplossing voor: op de site vind je onder het tabblad "Tuinvogels" een handig formulier dat je als pdf kunt downloaden en af kunt drukken om je telgegevens op bij te houden. Op dat formulier staan afbeeldingen van de 25 meest voorkomende tuinvogels.

Dus wat houd je tegen?

Geen opmerkingen: