donderdag, april 07, 2011

Poen poen poen poen.....

.... het is een wonder wat je allemaal met poen kunt doen.

Dus heb ik de afgelopen week maar eens mijn best gedaan de opbrengst van al die belastingformulieren uit te geven.

Allereerst kwamen mijn nieuwe steunzolen binnen. Met de rekening van € 191. Met die nieuwe zolen leek vervanging van mijn bijna vijf jaar oude wandelschoenen (volgens de fabrikant zijn het werkschoenen, maar ik wandel er prima op) ook wel een goed idee. Kosten: € 89.

Dan was mijn oude stereo-installatie (ongeveer 23 jaar, dus hij heeft het lang volgehouden) deels overleden. Het dubbele cassette deck heeft waarschijnlijk last van te weinig gebruikt worden en laat de bandjes onregelmatig en te langzaam lopen. De cd-speler leest de cd's niet meer dus afspelen is er al helemaal niet meer bij (dat loste ik op door ze in de dvd speler te gooien) en onlangs begon ook de versterker kuren te krijgen: de volume regeling werkt onregelmatig en met veel gekraak (vuil/kapot potmetertje?). Dus werd voor € 140 een USB draaitafel aangeschaft en om niet alles via de pc af te moeten luisteren ook maar een minisetje waar deze op aangesloten kon worden à € 130.

Tenslotte lag op het logeerbed een matras van meer dan 30 jaar oud waarvan de naden ondertussen los begonnen te laten en waar de kuil in het midden zo langzamerhand echt opvallend begon te worden. Bovendien lag er maar een die zo nodig werd aangevuld met wat kussens uit de bank. Reden om nu maar eens twee nieuwe matrassen aan te schaffen voor de somma van € 214.

Totale uitgaven deze week: ruim € 760. "Iets" meer dan de opbrengst van de belastingformulieren, gelukkig valt Hemelvaart dit jaar laat zodat ik voor die vakantieweek een beroep kan doen op de vakantietoeslag.

Geen opmerkingen: