zaterdag, april 30, 2011

Vrijmarkt.

Dat was vanmorgen nog een heel gesleep met vier bananendozen met boeken en divers klein huishoudelijk spul naar de vrijmarkt. Waar het aanzienlijk drukker bleek dan vorig jaar zodat ik een flink eind verder moest lopen dan gehoopt om een plekje te vinden. Die grotere drukte lag deels aan het feit dat er veel meer winkels open waren dan vorig jaar die ook hun eigen stukje opeisten of in ieder geval de doorloop naar de deur vrij wensten te laten.

Het begon vanmorgen nogal fris en op het hoekje van de Markt waar ik een plekje had gevonden bleek ik bovendien aardig wat wind te vangen. En dan viel uiteindelijk de opbrengst vergeleken met vorig jaar nog tegen ook. Toen had ik ongeveer honderd euro, nu hield het met € 21,50 op. Dat zal deels te maken hebben met een minder gunstig plekje, maar vooral met het meeslepen van minder spullen: vorig jaar hielp iemand me met de auto en had ik een stuk of 12 dozen en divers los spul bij me.

Maar goed, er is weer een bananendoos leeg dus ik heb er weer een klein stukje ruimte bij.

Volgende week de kringloopwinkel "Hart in Friesland" maar eens bellen en zien of ik ze blij kan maken met een grenen tweepersoonsbed (inclusief 2 lattenbodems van 70x200), diverse stereo-apparatuur (cassettedeck, receiver, pickups/draaitafels, luidsprekerboxen (3 paar, maar twee paar hebben resp een kapotte middentonen en een kapotte hogetonenspeaker), drie oude simpele cameraatjes (analoog, dus zelfs voor een euro kon ik ze niet slijten) en een partij overjarige reisgidsen, woordenboeken van voor de uitvinding van de pc en een stuk of vijftig pockets die in een meer of mindere staat van desintegratie verkeren (los in de band, omslag gescheurd en dat soort werk).

Vooral dat bed wil ik wel graag kwijt: dat neemt drie vierkante meter vloeroppervlakte in van een toch al niet al te grote kamer. Bovendien kan ik als dat eenmaal weg is wat makkelijker bij de andere twintig kratten met handel om eens een keer alles wat echt niet meer interessant is er tussenuit te gooien en naar kringloop of stort af te voeren.

En van die 21 euri ben ik vanavond maar bij de pizzeria gaan eten (doe ik elke zaterdag maar met geld dat je 's morgens nog niet had betaald het wel een stuk makkelijker ;) )

Geen opmerkingen: